رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی قزوین:
رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی قزوین گفت: دست فروشان روز بازارها در قزوین دارای کارت شناسایی و کد شناسه می شوند.
کد خبر: ۶۱۱۶۹۲
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۶ 27 May 2018

 

به گزارش تابناک قزوین،وحید مقدم سلیمی در نشست مشترک با مسئول یگان انتظامی مستقر در شهرداری قزوین و هیئت امنای روز بازارها اظهارکرد:ثبت مشخصات فردی و شناسنامه دار کردن دستفروشان، موجب نظارت بیشتر بر بهره برداران شده و بسیاری از معضلات، بی نظمی ها و تخلفات احتمالی را به حداقل می رساند.

مقدم سلیمی افزود: شناسنامه دار شدن کسبه و انتظام بخشی روزبازارها تاثیر مستقیمی بر افزایش اقتصاد اماکن کسب و اقبال مردم برای خرید بیشتر را در پی دارد.

وی از هیئت امنای روزبازارها خواست تا مشکلات خود و کسبه را انعکاس داده تا برای رفع آنها راهکار اتخاذ شود.

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی گفت: از این پس تنها افرادی می توانند در روزبازارها به فعالیت مشغول باشند که پس از تشکیل پرونده دارای کارت شناسایی باشند.

مقدم سلیمی بیان کرد: دست فروشان برای دریافت کارت شناسایی  می توانند با به همراه داشتن ۲ قطعه عکس، تصاویر شناسنامه و کارت ملی به سازمان مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری قزوین مراجعه و کارت خود را دریافت کنند.

وی از تدوین آیین نامه انضباطی برای بهره برداران روزبازارها خبر داد و گفت: این آیین نامه مشتمل بر بایدها و نبایدها و هنجارهایی می باشد که متضمن ارتقای نظم و انضباط  روزبازارها خواهد بود.

مقدم سلیمی گفت: علاوه بر همیاری و تعامل بهره برداران، نیروی انتظامی نقش اول در تامین امنیت روزبازارها  بر عهده دارد، لذا تعریف ساعات کاری دستفروشان بازارها در فصل تابستان از ساعت ۸ صبح الی ۲۳  است.

مسئول یگان انتظامی مستقر در شهرداری قزوین نیز در این جلسه گفت: اکثریت دستفروشان انسانهای شریف و متشخصی هستند ولی متاسفانه بیشترین ناهنجاری در روز بازارها توسط عده قلیلی از دستفروشان رخ می دهد و برای برطرف کردن این مشکل باید تمامی دست فروشان را سرو سامان داد.

سرهنگ حاتمی اضافه کرد: دست فروشان باید این نکته را مورد توجه قراردهند که وظیفه شهرداری ایجاد زیر ساخت و تکلیف نیروی انتظامی برقراری نظام می باشد، لذا بهره برداران باید ملزم به رعایت قانون و نظم می باشد.

وی افزود: اگر می خواهیم در بحث ساماندهی مشاغل شهری کاری را به یادگار بگذاریم آن کار ساماندهی و کددار کردن دست فروشان است، تا مشخص شود به چه میزان دست فروش در سطح شهر مشغول به کار هستند.

حاتمی بیان کرد: حفظ کرامت انسانی در برخوردهای پلیس و پرهیز از هر گونه خشونت از سیاست های ناجا است.

در این نشست رسول خانی، فلاح، معلمیان، احمدپور و وزیرلو از اعضای هیات امنای دستفروشان نقطه نظرات خود را بیان داشتند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار