رئیس کل دادگستری قزوین :
رئیس کل دادگستری قزوین تعداد زندانیان این استان را نسبت به گذشته با 12 درصد کاهش همراه دانست و گفت: به طور مثال در هفت ماه گذشته تعداد محبوسان از سه هزار و 900 به سه هزار و 400 زندانی کاهش یافته است
کد خبر: ۶۰۹۳۰۵
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۴ 22 May 2018

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تابناک قزوین به نقل از خبرگزاری ایرنا، حجت الاسلام نورالله قدرتی شامگاه دوشنبه در جشن گلریزان آزادی زندانیان جرائم غیرعمد به عملکرد مثبت ستاد دیه این استان اشاره کرد و افزود: سال گذشته در قزوین 450 زندانی جرائم غیرعمد وجود داشت که 309 نفر از آنان آزاد شدند و در حال حاضر نیز 350 زندانی از این نوع جرائم در زندان ها به سر می برند. 

به گفته وی، میزان بدهی این تعداد از زندانیان 340 میلیارد ریال است.

 این مقام مسئول بیان کرد: سال گذشته 280 میلیارد ریال بدهی زندانیان مالی بود که 130میلیارد ریال آن با گذشت شاکیان انجام پذیرفت.

حجت الاسلام قدرتی با بیان اینکه از این میزان بدهی 30 میلیارد ریال از سوی ستاد دیه به صورت کمک بلاعوض پرداخت شد، ادامه داد: تلاش  می کنیم تا با همفکری و همکاری دستگاه قضا و ستاد دیه زمینه بازگشت زندانیان بیشتری را به آغوش خانواده هایشان را فراهم آوریم.

مدیرکل زندان های استان قزوین نیز در این مراسم اظهار کرد: از سال 91 تا 95 شاهد آزادی یک هزار و 543 زندانی جرائم غیرعمد به میزان یک هزار و 180 میلیارد ریال بدهی بوده ایم.

محمدی افزود: طی سال گذشته نیز 309 زندانی با میزان بدهی 280 میلیارد ریال آزاد شدند که از این تعداد 302 مرد و هفت زن بودند.

وی بیان کرد: ستاد دیه فعالیت های گسترده ای را در جهت آزادسازی زندانیان و فرهنگ سازی در جهت گذشت شاکیان انجام داده که جای قدردانی دارد.


این مقام مسئول، یادآور شد: امیدواریم با ادامه راه از این پس شاهد آزادی بیشتر زندانیان جرائم غیرعمد و بازگشت آنها به آغوش خانواده هایشان باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار