جلسه هیئت علمی و شورای سیاست گذاری کنگره بین المللی بزرگداشت استاد شهریار با محوریت دینی و انقلابی به همراه ضیافت افطاری و با حضور حجه الاسلام حمیدی معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تبریز، آذرنیا مدیر عامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز در محل حوزه هنری استان آذربایجان شرقی برگزار شد.
کد خبر: ۶۰۹۰۰
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۳ 12 July 2015

به گزارش خبرنگار تابناک ، رئیس حوزه هنری استان در این ضیافت گزارشی از روند کارهای اجرایی برگزاری کنگره فوق ارایه داد و گفت: "شهریار ملک سخن" را می توان نام آورترین شاعر معاصر آذربایجان و ایران نامید که بی گمان آثار و اشعار وی جایگاه ویژه ای در میان شعر و ادب دوستان دارد.

حسن میلانی ادامه داد: شاعری که هر چند به زبان آذربایجانی تکلم می کرد و شعر می سرود اما اشعار فارسی او نیز شهرتی مثال زدنی دارند و در این میان شاید اثر معروف "همای رحمت" روشن ترین ادله برای این ادعا باشد.

وی با بیان اینکه متاسفانه جنبه های دینی و ارزشی و انقلابی اشعار استاد شهریار در سایه مانده است، افزود: هدف از برگزاری کنگره بین المللی بزرگداشت استاد شهریار با محوریت دینی و انقلابی این است که تفکر اعتقادی و عرفانی و ... شعر استاد شهریار را تبیین نماییم.

میلانی با تاکید بر اینکه شهریار شاعر اهل بیت (ع) و نقلاب اسلامی است، گفت : استاد شهریار هم در اشعار دینی و مذهبی خود نظیر " علی ای همای رحمت ..." و مثنوی " شب و علی " شهره عام و خاص است و هم در اشعار انقلابی خود؛ چرا که شهریار درباره انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اشعاری سروده که علاوه بر ارزش ادبی خاص آنها، تاثیر شگفتی در شکل گیری جریان شعر دفاع مقدس در ایران داشته است.

گفتنی است، کنگره بین المللی بزرگداشت استاد شهریار با محوریت دینی و انقلابی روزهای 25 و 26 شهریور ماه سال جاری توسط حوزه هنری آذربایجان شرقی و مشارکت دستگاه ها و نهادهای اجرایی استان برگزار خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار