مدیرکل میراث فرهنگی استان قزوین خبر داد:
مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری قزوین گفت: مرحله جدید مرمت و ساماندهی بام راسته تاریخی قیصریه قزوین توسط این اداره کل آغاز شد.
کد خبر: ۶۰۸۹۴۴
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۹ 21 May 2018

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تابناک قزوین،محمد علی حضرتی مدیر کل میراث فرهنگی استان قزوین با اعلام این خبر افزود: مرحله نخست مرمت و ساماندهی بام راسته تاریخی قیصریه قزوین در تیر ماه سال گذشته تحت نظارت مرمتگران میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قزوین انجام و اقدامات مرمتی چون بام‌سازی بنا شامل برداشت عایق رطوبتی فرسوده و ایزولاسیون بام به متراژ 170 متر مربع، برداشت خاک بام به متراژ 300 متر مکعب، استحکام بخشی طاق‎ها، حفظ و تثبیت آثار موجود و غربالگری قسمت‌هایی از خاک بام آن انجام شد.

وی با اشاره به آغاز مرحله جدید ساماندهی و مرمت این بنای تاریخی، اظهار کرد: ادامه طرح مرمت و ساماندهی بام راسته قیصریه به متراژ 300 متر مربع با انجام اقدامات مرمتی چون بام‌سازی مجدد، سبک سازی بام، خندان کردن طاق‎‎ها، استحکام بخشی و اجرای کانال‌کشی با 500 میلیون ریال از محل اعتبارات ملی در حال انجام است.
راسته قیصریه یکی از بخش‌های مجموعه بازار تاریخی قزوین و از بازوهای اصلی اقتصادی این مجموعه باشکوه است که از معماری زیبا و اصیل برخوردار می باشد.

راسته قیصریه که اکنون به بازار فرش قزوین مشهور است با طاق‌های آجری مرتفع، دارای چهار درب ورودی به بازار می‌باشد که در بخش شمالی به تیمچه سرباز، جنوبی به تیمچه سرپوشیده، شرقی به سرای وزیر و ورودی غربی به چهارسوق کوچکی متصل می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار