رئیس اداره حفاظت محیط زیست البرز:
رئیس اداره حفاظت محیط زیست البرز گفت: به مناسبت 22 می روز جهانی تنوع زیستی، قوطی های سموم رها شده در اراضی زیاران و قشلاق این شهرستان توسط کارکنان این اداره و با مشارکت کشاورزان منطقه جمع آوری شدند.
کد خبر: ۶۰۸۹۰۳
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۹ 21 May 2018

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تابناک قزوین،محمد ایران نژاد با اعلام این خبر،افزود: در این برنامه آموزشی که با استقبال کشاورزان منطقه نیز روبرو شد، تمام سطح مناطق یاد شده از قوطی های سموم کشاورزی رها شده در طبیعت پاکسازی شد.


وی بیان کرد: متاسفانه برخی کشاورزان پس از استفاده از سموم شیمیایی و دفع آفات، ظروف محتوی آن را در مزارع، باغات و رودخانه ها رها و یا بدون رعایت اصول بهداشتی و زیست محیطی اقدام به دفن آن کرده که آثار مخربی را به طبیعت وارد می کنند.


ایران نژاد، امحا ظروف و قوطی های سموم کشاورزی را یکی از مهمترین موضوعات در مدیریت پسماندهای کشاورزی دانست و ادامه داد: توجه نکردن به این موضوع اساسی در واقع تهدیدی جدی برای محیط زیست، گونه های جانوری و انسان محسوب شده که به هیچ عنوان نیز نباید نسبت به آن بی تفاوت بود.


رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان البرز در پایان،ساماندهی پسماندهای کشاورزی، به ویژه در بخش سموم را در حفظ محیط زیست موثر و حیاتی برشمرد و گفت:باید راهکارهایی اندیشیده شود تا تولیدکنندگان و عرضه کنندگان پس از فروش این اقلام به کشاورزان، دوباره نسبت به جمع آوری پسماند آن اقدام به عمل آید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار