معاون بهزیستی خوزستان:
معاون بهزیستی خوزستان با اشاره به جمعیت یک میلیون نفری روستاییان در خوزستان گفت: تا پایان سال 1396 در کل روستاهای استان 25 هزار و 291 معلول شناسایی‌شده است.
کد خبر: ۶۰۸۵۶۶
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۷ 20 May 2018

غلامعلی جعفری با بیان اینکه در استان خوزستان توان‌بخشی مبتنی بر جامعه از سال 1376 به‌صورت پایلوت در شهرستان شوشتر آغاز شد، اظهار کرد: پس از گسترش و استفاده از رویکردهای متنوع از جمله PHC، دهیاری و استفاده از توانیاران محلی در راستای استفاده از ظرفیت افراد تحصیل‌کرده در سطح روستاها و شهرها، طرح تسهیلگران تحصیل‌کرده برای ارائه خدمات برگزیده شد.

وی با بیان اینکه استان خوزستان با داشتن بیش از 4000 روستا و جمعیت روستایی 1 میلیون و 400 هزارنفری یکی از 5 استان اول کشور از نظر جمعیت روستایی است، افزود: تا پایان سال 1396 در کل روستاهای استان 25 هزار و 291 معلول شناسایی‌شده است.

معاون توان‌بخشی بهزیستی خوزستان با اشاره به لزوم مطالعه دستورالعمل‌ها، رفع نواقص کار، پیگیری مشکلات معلولان، مرور استانداردهای مناسب‌سازی و پوشش کامل‌تر برنامهCBR در سال جاری بیان کرد: در استان خوزستان 25 تسهیلگر میانی فعال از طریق مؤسسات مردم‌نهاد و مراکز در حال خدمت‌رسانی به معلولان هستند.

معاون توان‌بخشی بهزیستی خوزستان همچنین گفت: از مجموع اعتبارات تخصیص داده‌شده به برنامه CBR 43 درصد آن مبلغ در بخش مناسب‌سازی(523 مورد) و 41 درصد مبلغ در بخش اشتغال (257 مورد) هزینه شده است.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار