رئیس اداره نظارت بر راه های اصلی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین:
رئیس اداره نظارت بر راه های اصلی و فرعی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: با تخصیص اعتبارات لازم، عملیات اجرایی احداث جاده قزوین-کلاچای از این پس شتاب بیشتری به خود می گیرد.
کد خبر: ۶۰۷۵۵۸
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۶ 19 May 2018

حسین رحمانی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی تابناک قزوین با اعلام این خبر، افزود: جاده قزوین - رحیم آباد - کلاچای با مشخصات راه اصلی به طول 141 کیلومتر بوده که 70 کیلومتر آن در محدوده جغرافیایی قزوین واقع شده است.


وی بیان کرد: عملیات اجرایی این طرح در فاز 2 آن، یعنی از کیلومتر 44 تا 70 حدود سه سال پیش آغاز شد اما به علت تخصیص اعتبارات لازم تاکنون تنها با 10 درصد پیشرفت فیزیکی روبرو بوده است.


این مسئول با اشاره به اعتبار اولیه این پروژه را 2 هزار میلیارد ریال اعلام و یادآور شد: تاکنون 170 میلیارد ریال اعتبار برای این طرح هزینه شده اما با پیگیری های صورت گرفته، سال گذشته 420 میلیارد ریال دیگر برای آن در نظر گرفته شده که 80 میلیارد ریال آن تخصیص یافته است.


رحمانی اضافه کرد: اواخر سال گذشته برای ابتدای این جاده، یعنی از کیلومتر چهار تا 11 آن نیز از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری و منابع ملی 110 میلیارد ریال تخصیص داده شد که هم اکنون در مرحله انتخاب پیمانکار بوده و امیدواریم تا یک ماه آینده عملیات اجرایی این مسیر آغاز شود.


رئیس اداره نظارت بر راه های اصلی و فرعی استان قزوین تاکید کرد: از آنجایی که اجرای پروژه های راهسازی مستلزم هزینه های زیادی بوده با توجه به شرایط اقتصادی موجود، زمان عملیات اجرایی طرح ها طولانی است اما با این وجود به نظر می رسد که با تخصیص اعتبارات پیش رو از این پس شاهد شتاب بیشتری در پروژه های راهسازی استان، به خصوص مسیرهای در دست احداث قزوین-تنکابن و قزوین - کلاچای باشیم.


6 هزار و 670 کیلومتر راه در استان قزوین وجود دارد که 220 کیلومتر آن آزادراه، 270 کیلومتر بزرگراه، 700 کیلومتر راه اصلی و مابقی آن نیز راه روستایی است. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار