امام جمعه قزوین:
امام جمعه قزوین در خطبه‌های نماز جمعه با بیان اینکه مقاومت اسلامی با انتقال سفارت آمریکا به قدس جان تازه گرفت، گفت: سقوط رژیم متزلزل صهیونیستی حتمی است.
کد خبر: ۶۰۷۴۸۹
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۵ 19 May 2018

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تابناک قزوین،آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه های این هفته نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار می شود، با اشاره به انتقال سفارت آمریکا به قدس اظهار کرد: آمریکا با این اقدام مقاومت اسلامی را تشدید کرد و همه مسلمانان جهان را بار دیگر به صحنه کشاند.

 وی با بیان اینکه آمریکا با این اقدام خود، وحدت بین همه ملت های اسلامی را محکم تر کرد، افزود: آمریکا با انتقال سفارت خود به قدس، رژیم متزلزلِ در حال نابودی صهیونیستی را به سقوط حتمی نزدیک‌تر کرد.

 نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: مقاومت اسلامی در همه جای دنیا با این جنایت آمریکایی صهیونیستی جان تازه گرفت. همه احساس می کنیم چیزی نمانده که بساط رژیم صهیونیستی برچیده و دسترسی ما به بیت المقدس و بازگشت سرزمین های اشغالی به مسلمانان محقق شود.

 امام جمعه قزوین عنوان کرد: زمانی که ما دشمن خود را با این خونریزی ها و زیاده خواهی ها می بینیم، به هیچ عنوان به دشمن اعتماد نمی کنیم و می دانیم امریکا، فرانسه، انگلیس و اروپا قابل اعتماد نیستند.

 وی اضافه کرد: این برجامی که امریکا آن را به اروپا واگذار کرد همان برجام امریکایی است و نمی تواند مشکلی از ما برطرف کند و گره ای از کار کشور ایران بگشاید، البته می تواند وقت ما را تلف کند و ما را به بازی بکشاند؛ بنابراین ما به امریکا و اروپا اعتماد نداریم و امیدی هم نداریم که با برجام مشکلات ما حل شود.

 آیت الله عابدینی ادامه داد: مشکلات کشور ایران با همت اندیشمندان، وحدت صفوف مومنان، حمایت از کالای ایرانی، عدم اسراف و دوری از اشرافیت، با مهربانی و همدلی و برداشتن شکاف ها و اختلافات برطرف می شود و ما باید به سراغ راهی که خدا و دین جلوی پای ما گذاشته اند، برویم.

 خطیب جمعه قزوین اذعان کرد: راه دلبستن به اجانب راه دین و خدای متعال نیست و ضد مبانی دینی است، زیرا مومنان، کافران را به عنوان یک فرد مورد اعتماد مدنظر قرار نمی دهند؛ به خصوص کافرانی که خوی شیطانی دارند. مومن هیچ وقت روی مستکبران حساب باز نمی کند و انتظار مشکل گشایی از آنها ندارد و اگر اعتماد کرد باید به ایمان او شک کرد.

 وی با اشاره به سالروز فتح خرمشهر و عملیات بیت المقدس بیان کرد: همه مردم ما در قشرهای مختلف در پیروزی انقلاب اسلامی در جنگ هشت ساله سهم بزرگی ایفا کردند، صدام در آن زمان گفته بود مردم ایران خرمشهر را آزاد کنند من کلید بصره را به آنها تقدیم می کنم، ایران در آن دوران خرمشهر را پس گرفت و پس از آن مسلمانان ایران و عراق همه مقدسات اسلام را از دست صدام پس گرفتند و او راهی جهنم شد.

 نماینده ولی فقیه در استان قزوین اضافه کرد: امروز شاهد هستیم که ملت مسلمان ایران و عراق مهربان و منسجم هر روز شاهد پیروزی های بزرگتری هستند و خود را برای ساختن مسیری از کربلا به سمت بیت المقدس آماده می کنند.

 امام جمعه قزوین عنوان کرد: صدام در مصاحبه ای گفته بود تلاش جمهوری اسلامی بی‌فایده است و اینها به هیچ وجه قادر نیستند خرمشهر را از ما پس بگیرند و من این قول را به شما می‌ دهم که اگر جمهوری اسلامی خرمشهر را پس گرفت من حاضرم کلید بصره را به آنها بدهم.

 وی ادامه داد: آن کسی که گفته بود من کلید بصره را به ایرانی ها می دهم، الان در جهنم خودخواهی، ستم، ظلم و خون ریزی خود می سوزد اما مسلمانان همانطور که خدا وعده داده بود با عزت و پیروزی زندگی می کنند.

 آیت الله عابدینی افزود: وقتی خرمشهر پیروز شد، امام خمینی (ره) فرمود خدا خرمشهر را خدا آزاد کرد و اگر اخلاص رزمنده ها نبود پیروز نمی شدیم چرا که از نظر محاسبات ظاهری دلیلی برای پیروزی ما وجود نداشت و فقط بخاطر امدادهای الهی، اخلاص رزمندگان، سپاهیان قدرتمند، ارتش مؤمن و بسیجیان سلحشور که برای دینشان بسیج شده بودند این پیروزی به دست آمد.

 خطیب جمعه قزوین با اشاره به روز بهره‌وری و بهینه‌سازی مصرف و حمایت از کالای ایرانی گفت: خداوند می فرماید آن کسانی که بریز و بپاش می کند و دخل و خرجشان حساب و کتابی ندارد، برادران شیطان هستند.

 وی بیان کرد: اگر نعمت های الهی را قدر ندانیم و بجای استفاده از کالای ایرانی که فرزندان خودمان تولید می کنند از کالای خارجی استفاده کنیم و در نهایت فرزندانمان بیکار شوند، مسیر شیطان را در پیش گرفته ایم و کارمان به سرانجام نخواهد رسید.

 نماینده ولی فقیه در استان قزوین به سالروز وفات حضرت ابوطالب (ع) پدر بزرگوار امیرالمؤمنین (ع) و عموی رسول گرامی اسلام (ص) اشاره کرد و یادآور شد: این شخصیت بزرگوار مهماندار خانه خدا بود و در مظلومانه‌ترین شرایطی که پیغمبر (ص) تحت فشار کفار و مشرکان قرار داشت، از ایشان حمایت می کرد تا بتواند رسالت الهی خود را به انجام برساند.

 امام جمعه قزوین تصریح کرد: امروز عزیزانی در نمازجمعه حاضر هستند که فرزندانشان زیر دست آنها را گرفته اند و حضور پیدا کرده اند، امیدواریم خدای متعال روز به روز به برکت حضور مومنان و مومنات در نمازجمعه و مساجد و نمازهای جماعت بیفزاید و توفیقات ما را افزایش دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار