مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه روح الله استان مرکزی
بهبود اجرای اقتصاد مقاومتی نیازمند بستر نرم افزاری بوده که بزرگترین و مهمترین آن بحث قوانین موجود است.
کد خبر: ۶۰۶۶
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۸ 18 February 2015

احمدحاتمی، مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه روح الله استان مرکزی در خصوص اقتصاد مقاومتی گفت: اقتصاد مقاومتی یک بحث کاملا عملی است که در خیلی از کشورهای غربی و حتی شرقی مانند فرانسه و آرژانتین و چین اجرا شده و نتیجه گرفته اند.

وی اظهار کرد: برای مقابله با تحریم ها و مشکلات اقتصادی نیازمند روند متفاوت با قبل بودیم و مقام معظم رهبری یک فرمول برای حل معضلات موجود پیشنهاد و دستور فرموده اند که به تبع آن ۱۲ راهکار برای دولتی ها و دستگاه های اجرایی و مردم تعیین شده است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه روح الله استان مرکزی، افزود: استفاده مردم از تولیدات داخلی، روان کردن مسیرهای اداری، جلوگیری از خام فروشی بخشی از مصداق های این راهکارها است.

حاتمی استفاده از ظرفیت های موجود در داخل کشور را از ویژگی های اقتصاد مقاومتی برشمرد و بیان کرد: اقتصاد مقاومتی باید درون زا باشد و با توجه به ظرفیت های موجود در کشور عملیاتی شود. مهمترین این ظرفیت ها نیروی انسانی است که در کشور بیش از ۱۰میلیون نفر دانش آموخته دانشگاهی داریم.

وی با اشاره به اینکه بهبود اجرای اقتصاد مقاومتی نیازمند بستر نرم افزاری بوده که بزرگترین و مهمترین آن بحث قوانین موجود است، تعامل اقتصاد کشور با یازارهای دنیا را از ویژگی دیگر اقتصاد مقاومتی دانست و ادامه داد: اقتصاد مقاومتی نباید درون گرا باشد و باید با اقتصاد دنیا تعامل و ارتباط داشته باشد.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه روح الله استان مرکزی استفاده از تجارب و دانش علمی را از ویژگی های دیگر اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: اقتصاد مقاومتی دانش بنیان بوده و با استفاده از ظرفیت و دانش کارشناسان و تجارب نیروهای کار در حوزه های مختلف می تواند گام های موثری را بردارد.

حاتمی با اشاره به اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی در استان مرکزی، گفت: اقتصاد مقاومتی که در استان در حال عملیاتی شدن است، در سال ۹۱ با توجه به تدبیر سازمان بسیج عمده کارها و فعالیت ها به فرهنگ سازی منحصر و طی همایش ها و نشست های متعدد، سبک زندگی اسلامی و مصرف تولیدات داخلی ترویج و در کنار آن مباحث ترویجی و آموزشی تا اندازه ای اجرا شد.

وی ادامه داد: در عرصه های کشاورزی که در امنیت غذایی و تغذیه مردم دخیل بود آموزش هایی داده شد. به صورت مصداقی در طرح همگام با کشاورز، یک کشاورز می فهمید که اگر با سبک و روند علمی کار کند می تواند از زمین های موجود برداشت بیشتر داشته باشد.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه روح الله استان مرکزی با اشاره به اقدامات در سال ۹۲، اظهار کرد: در سال ۹۲ عملیاتی تر وارد این بحث شده و علاوه بر ادامه آموزش برای کشاورزان و خانواده ها، حدود ۸ میلیارد تومان تسهیلات در قالب وام (از ۵ میلیون با سود ۴ درصد تا ۳۰ میلیون با سود ۱۵ درصد) به متقاضیان اعطا شد.

حاتمی ایجاد ۱۳۳۵ عنوان شغل را از اقدامات مهم در سال ۹۳ برشمرد و بیان کرد: در سال ۹۳ با ادامه همین رویکرد و افزایش تسهیلات به حدود ۱۴ میلیارد تومان توانستیم ۱۳۳۵ عنوان شغل در سطح استان ایجاد کنیم که این مشاغل عمدتاً پرورش مرغ بومی، شتر مرغ، تولید قارچ، تولید عسل، صنایع تبدیلی، صنایع دستی، تولید زعفران و... بود.

وی ادامه داد: با توجه به تنوع عرصه های اقتصاد مقاومتی، عرصه ها با توجه به مقدار آب هر منطقه پیشنهاد، آموزش و اجرا شده است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه روح الله استان مرکزی در خصوص بازار یابی و فروش محصولات عرصه های اقتصاد مقاومتی، گفت: برای تکمیل پازل ایجاد شغل نیاز بود که بحث فروش محصولات تقویت شود که در این حوزه وارد و محصولات را در نمایشگاه های استانی و کشوری شرکت دادیم و همچنین نمایشگاه هایی را نیز اجرا کردیم که توانسته در معرفی محصول و جذب خریدار تاثیر به سزایی داشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار