یادداشت؛
این روزها بحثِ اسنپ چنان داغ است که این دو اپلیکیشن خیلی زود جایشان را وسط زندگی روزمره مردم باز کرده اند. حالا دیگر فرقی نمی‌کند از قسمت شمال شهر به جنوب بروید یا از جنوب به شمال شهر، تاکسی سریع آنلاین خود را به شما رسانده و بدون معطلی با کمترین هزینه شما را به مقصد خواهد رساند.
کد خبر: ۶۰۶۵۳۹
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۵ 16 May 2018

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تابناک قزوین، باران حقیقت دوست؛ با گذر زمان جهان در حال پیشرفت است وهمین موضوع دنیا را دچار یک تغییر و تحول بزرگ کرده است، این روزها بازار اینترنت چنان گرم است که فروشگاه‌های بزرگ اینترنتی، کانال‌های چندمیلیون نفری، اطلاع رسانی های لحظه‌ای در شبکه‌های اجتماعی و ظهور اپلیکیشن های جذاب از جمله این اتفاقات جدید است که با هدف تعالی و آسایش انسان ها گام برمی دارد ولیکن در این بین، برخی موافق وعده ای  دیگر مخالف هستند.

اپیلکشن جایگزین تاکسی های سنتی

این روزها بحثِ اسنپ چنان داغ است که این دو اپلیکیشن خیلی زود جایشان را وسط زندگی روزمره مردم باز کرده اند. حالا دیگر فرقی نمی‌کند از قسمت شمال شهر به جنوب بروید یا از جنوب به شمال شهر، تاکسی سریع آنلاین خود را به شما رسانده و بدون معطلی با کمترین هزینه شما را به مقصد خواهد رساند.

همین موضوع بسیاری از تاکسی های تلفنی را به فکر فرو برده است چرا که در حال حاضر جایشان را یک اپیلکشن ساده گرفته است و سبب شده که بازار تاکسی های سنتی کساد شود به همین خاطر شاید نهاد های سنتی نسبت به فعالیت این کسب و کارهای اینترنتی اعتراض کنند تا بتوانند آن را یا متوقف کرده و یا از این ورطه بردارند، از سوی دیگر، راه‌اندازی اسنپ سبب رقابت بین تاکسی ها ی سنتی شده است که در نتیجه با حضورش سبب کاهش درآمد تاکسی های سنتی شده است.

خطرات امنیتی اسنپ برای بانوان

غیر از این موضوع، باید بررسی شود که این نوع تاکسی ها به لحاظ امنیتی برای بانوانان تا چه حد موثر است؟آیا اسنپ خواهد توانست اعتماد همگان را به خود جلب کند و در این مسیر موفق باشد.

اسنپ احتیاج به کنترل و نظارت دارد

حساسیت بر رانندگان ۱۳۳ توسط مراجع قانونی بسیار سخت‌گیرانه است درحالی‌که رانندگان آژانس‌های موبایلی با چنین شدتی، با سختگیری روبرو نبوده و نیستند به همین دلیل،  این نوع آژانس ها احتیاج به نظارت و کنترل بیشتری دارند.

درآمدی که شفاف نیست

همچنین چون ،هزینه این نوع مسافر بری بسیار پایین است به همین دلیل  می بایست ،در طول روز  به دلیل امنیت معشیتی مسافر بیشتری را در سطح شهر جا به جا کنند، چرا که برایشان مقرون به صرفه نخواهد بود.

ضمن اینکه به دلیل عدم شفاف‌سازی در نحوه محاسبه، راننده «اسنپ» آنطور که باید نمی‌داند درآمدش از هر بار رفت و آمد چقدر می‌شود وهمین امر نیاز به محاسبه طولانی دارد.

چندی پیش مدیرعامل سازمان تاکسیرانی قزوین اظهار کرده بود که استقبال مردم از تاکسی‌های اینترنتی افزایش یافته است  اما حمل و نقل عمومی را به چالش کشیده و موجب اعتراض رانندگان سنتی شده است،

 اقدام سازمان تاکسیرانی شهرداری قزوین در پی آن صورت گرفت که روش‌هایی چون پلمب دفتر اسنپ در این شهر و شکایت تاکسیرانان از این سرویس تاکسی آنلاین برای ممانعت از فعالیت اسنپ در قزوین به نتیجه‌ای نرسیده است. 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تابناک قزوین، تاکسی های آنلاین و سنتی هر دو برای شهروندان ارزشمند و مفید هستند اما  صحیح تر است هر رویکردی که در شهر به اجرا در می آِید اولا بر حسب نیاز مردم و ثانیا با نظارت مسئولین مربوطه  صورت پذیرد تا شهروندان از لحاظ نظم، امنیت و هزینه خیالشان آسوده باشد تا رانندگان تاکسی های سنتی نیز بتوانند در کنار تاکسی های اینترنتی  به لحاظ  کسب و کار دارای امنیت معیشتی باشند و ورود شغل های اینترنتی زندگی آنان را مختل نکند.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
حالا یک مجموعه اومده و برای نفع مردم داره فعالیت می کنه بازم میخواید درش ببندید تا کی می خواید روبروی مردم بایستید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار