مدیرکل انتقال خون استان همدان از کاهش میزان اهدای خون زنان همدانی خبر داد.
کد خبر: ۶۰۳۱۲۰
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۹ 09 May 2018
مدیرکل انتقال خون استان همدان از کاهش میزان اهدای خون زنان همدانی خبر داد.

به گزارش ایسنا، دکتر افشین محمدی، با اشاره به اینکه سال‌های گذشته میزان اهدای خون زنان در همدان ۵ درصد بوده است، افزود: متأسفانه اکنون میزان اهدا در این قشر به ۲.۶ درصد رسیده که از نُرم کشوری پایین‌تر است.

وی یادآور شد: متأسفانه باور غلطی در میان زنان همدانی وجود دارد که تصور می‌کنند با وجود عادت ماهیانه مقادیر زیادی خون از دست می‌دهند و با اهدای خون دچار کم‌خونی خواهند شد.

محمدی تصریح کرد: آقایان ۴ بار در سال و زنان نیز ۳ بار در سال مجاز به اهدای خون هستند بنابراین اهدای خون با فاصله ۱۲۰ روز برای بانوان مشکلی برای آن‌ها ایجاد نمی‌کند.

وی از اهدای ۳ هزار و ۲۷۹ واحد خون در فروردین‌ماه امسال در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: ۹۷.۳ درصد این افراد را آقایان و ۲.۶ درصد را زنان تشکیل می‌دهند.

مدیرکل انتقال خون استان همدان با اشاره به مراجعه ۴ هزار و ۶۱۰ نفر متقاضی اهدای خون در فروردین‌ماه امسال گفت: ۶۶ درصد این افراد اهداکننده مستمر بودند.

وی با تأکید بر اینکه از اهداکنندگان بار اول تمام آزمایشات لازم همچون گروه خون، هپاتیت نوع C، B. و آزمایش تست ایدز انجام می‌شود، افزود: در صورتی‌ که فرد مشکلی در این آزمایشات نداشته باشد می‌تواند پس از ۳ ماه اهدای خون انجام دهد.

وی تصریح کرد: از اهداکنندگان مستمر نیز پیش از اهدای خون آزمایش هموگلوبین گرفته و مشاورات لازم توسط پزشک برای این فرد انجام می‌شود به طوریکه اگر کمبود خون و یا وزن کمی داشته باشد به او اجازه اهدای خون نخواهند داد.

محمدی اظهار کرد: در صورت نیاز به گروه‌های خونی خاص همچون گروه‌های خونی منفی، فراخوان برای مراجعه اهداکنندگان مستمر با این گروه خونی داده می‌شود.

وی درباره اهدای خون بانوان باردار نیز یادآور شد: این افراد از ابتدای دوران حاملگی تا پایان دوره شیردهی مجاز به اهدای خون نخواهند بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار