رییس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: با توجه به بحران آب و خشکسالی های متداول کشت ذرت و نخیلات جدید به ویژه در حاشیه رودخانه های این استان ممنوع شده است.
کد خبر: ۶۰۲۵۲
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۹ 11 July 2015
تابناک بوشهر: محمد تقی منوچهری روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: علاوه بر این در کاشت جالیز نیز کاهش سطح گوجه فرنگی کنترل می شود.

وی اضافه کرد: اصلی ترین مشکل بخش کشاورزی استان بوشهر کمبود شدید آب و استفاده از شیوه سنتی آبیاری است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با تاکید بر تغییر شیوه آبیاری نخیلات از سنتی به نوین ادامه داد: امسال 170 هکتار از نخیلات آبپخش زیر پوشش آبیاری تحت فشار قرار می گیرند.

وی در مورد آبیاری تحت فشار بیان کرد: اکنون 24 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان بوشهر به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز شده که بیشتر اراضی زراعی سبزی و صیفی است.

منوچهری گفت: همچنین 570 هکتار کانال های آبیاری احداث و بهسازی و 19 هزار هکتار نیز تجهیز و نوسازی اراضی سنتی انجام شده است.

وی با تاکید بر ساماندهی چاه های کشاورزی غیر مجاز افزود: اکنون 13 هزار و 600 حلقه چاه کشاورزی فعال در استان بوشهر وجود دارد که از این تعداد پنج هزار و 500حلقه چاه کشاورزی غیر مجاز است.

وی کنتوردار کردن چاههای کشاورزی، انتقال آب و پوشش انهار را از جمله دیگر طرح های مهم جهاد کشاورزی عنوان کرد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با تاکید بر خاک ورزی حفاظتی و افزایش ماده آلی به خاک افزود: با توجه به پایین بودن ماده آلی خاک در زمین های کشاورزی استان بوشهر 900 هکتار از مزارع و باغ های این استان زیر پوشش کشت منداب و ماش قرار گرفت.

وی با تاکید بر سلامت محصول افزود: وزارت جهاد کشاورزی متولی و مسوول تامین غذای سالم مردم است که در این ارتباط کارگروه سلامت تشکیل و برای 39 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان کد 16 رقمی تعیین شده است.

منوچهری گفت: با کد 16 رقمی می توان محصول موجود در بازار را تا مزرعه شناسایی کرد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار