مدیر کل میراث فرهنگی خبر داد؛
مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام از برگزاری نخستین جشنواره غذاهای گیاهی خوراکی زاگرس در استان ایلام خبر داد .
کد خبر: ۶۰۲۳۶۸
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۱ 08 May 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ عبدالمالک شنبه زاده مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری ایلام با اعلام این خبر اظهار داشت : در حوزه گردشگری و سفر، غذا از خاطره انگیزترین موارد سفر است و توجه به غذای سنتی به عنوان میراث ناملموس همواره مورد توجه گردشگران است. برگزاری جشنواره های غذا می تواند معرف غذاهای سنتی و محلی و بومی باشد و این در امر توسعه گردشگری بسیار تاثیر گذار است .

او افزود : تنوع اقلیمی و گیاهی حوزه زاگرس یک مزیت است و زاگرس نشینان دارای میراث ناملموس و غنای فرهنگی هستند که باید در حفظ و احیای آن کوشید.

شنبه زاده افزود : با همین هدف جشنواره و نمایشگاه غذاهای گیاهی –خوراکی زاگرس در تاریخ ۱۸ لغایت ۲۰ اردیبهشت در محل قلعه والی در قالب ۲۵ غرفه و ۲ سیاه چادر با هدف شناساندن گیاهان خوراکی دارویی منطه زاگرس برگزار می گردد.

مدیر کل میراث فرهنگی ایلام تصریح کرد : در این جشنواره علاوه بر بخش رقابتی، نمایشگاهی از غذاهای بومی و محلی برپا و غذاهای سنتی نیز عرضه خواهد شد وبرگزیدگان بخش غذای این رویداد گردشگری به فهرست غذاهای رستوران و مراکز پذیرایی استان افزوده می شوند.

او ادامه داد : گنجاندن غذا، پیش غذا و دسرهای بومی مناطق مختلف استان در فهرست غذاهای رستورانها و مراکز پذیرایی، با هدف معرفی تنوع فرهنگی و ظرفیت گردشگری مناطق مختلف استان در دستور کار این اداره قرار گرفته است.

شنبه زاده در پایان گفت : برپایی این قبیل جشنواره ها می تواند نقش مهمی در معرفی غذاهای بومی و همچنین شناسایی آشپزهای موفق و برتر داشته باشد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار