رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان از تشدید برخورد با خودرو‌های دارای برچسب تبلیغاتی و شیشه دودی در همدان خبر داد.
کد خبر: ۶۰۲۳۲۵
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۹ 09 May 2018
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان از تشدید برخورد با خودرو‌های دارای برچسب تبلیغاتی و شیشه دودی در همدان خبر داد.

به گزارش ایسنا و به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ علی فکری در تشریح جزئیات این خبر گفت: یکی از تخلفاتی که بعضاً در سطح شهر دیده می‌شود تیره کردن شیشه خودرو توسط برچسب است که اصطلاحاً به دودی کردن شیشه خودرو معروف است.

وی ادامه داد: همچنین اقدام به نصب برچسب‌های تبلیغاتی از سوی شرکت‌ها و برخی فروشگاه‌ها بدون مجوز نیز جزء تخلفات شایع این روز‌ها به ویژه در سطح شهر همدان است.

فکری خاطرنشان کرد: به استناد ماده ۲۲۱ آئین‌نامه راهنمایی و رانندگی، نصب پرده یا کرکره یا هر چیز دیگری که مانع دید راننده وسیله نقلیه شود، ممنوع است و این خود یکی از دلایل وقوع تصادف خواهد شد.

وی افزود: همچنین به استناد ماده ۲۰۷ آئین‌نامه راهنمایی و رانندگی نصب نوع علائم و پلاک‌های متفرقه و همچنین الصاق یا نصب یا نقش هر نوع آگهی، نوشته، عکس و نوشتن عبارات و ترسیم نقوش روی شیشه‌ها یا بدنه درونی یا بیرونی وسایل نقلیه به منظور تجارت، تبلیغ، نمایش و مانند آن ممنوع است مگر بر اساس ضوابطی که به پیشنهاد شورای عالی هماهنگی ترافیک شهر‌های کشور به تصویب وزیر کشور خواهد رسید و در مورد جاده‌ها با تصویب وزارت راه و ترابری اقدام می‌شود.

وی از اجرای طرح گسترده‌ای در هفته گذشته در برخورد با این تخلف خبر داد و گفت: تعداد بیش از ۱۰۰۰ دستگاه خودرو به علت ارتکاب این دو تخلف متوقف شده که ضمن اینکه برابر قانون مبلغ ۵۰۰ هزار ریال اعمال قانون شده‌اند، راننده موظف به رفع نقص و کندن برچسب‌های نصب شده بر روی خودرو شد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان همچنین از رانندگان عزیز خواست از دودی کردن شیشه و چراغ‌های خودروی خود جداً پرهیز کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار