رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر از اصلاح الگوی کشت و تغییر روش آبیاری در استان بوشهر خبر داد.
کد خبر: ۶۰۲۱۴
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۳ 11 July 2015
تابناک بوشهر: محمد تقی منوچهری صبح شنبه در نشست بررسی مشکلات منطقه شبانکاره شهرستان دشتستان گفت: استان بوشهر دارای ظرفیت‌های بالایی در بخش کشاورزی است که بخش مهمی از این ظرفیت‌ها در شهرستان دشتستان قرار دارد.
وی از تلاش برای رفع مشکلات کشاورزان استان در بخش‌های مختلف خبر داد و اضافه کرد: حمایت از کشاورزان را به صورت ویژه در دستور کار داریم و از همه ظرفیت‌ها برای بهبود فعالیت‌های بخش کشاورزی استفاده خواهیم کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر به کمبود منابع آبی در استان بوشهر اشاره کرد و ادامه داد: باید از روش‌های مناسبی برای تامین آب مورد نیاز کشاورزان استفاده کنیم تا بهترین راندمان را داشته باشد.

وی از تغییر در شیوه‌های آبیاری به عنوان یکی از راهکارهای مهم در راستای افزایش بهره‌وری منابع آبی نام برد و افزود: امروزه استفاده از روش‌های مدرن آبیاری در راستای افزایش راندمان استفاده از آب و همچنین افزایش میزان تولید کشاورزی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

منوچهری خاطرنشان کرد: صرفه‌جویی در مصرف آب کشاورزی با اصلاح الگوی کشت و تغییر در روش آبیاری غرقابی به روش‌های مدرن یکی از مهمترین راهکارها در این زمینه خواهد بود.

وی افزود: اصلاح الگوی کشت در استان بوشهر به صورت جدی دنبال می‌شود و این موضوع در مناطق کاکی، آبدان، ریز، تنگ ارم و دهرود استان بوشهر اجرایی خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر ادامه داد: نماینده مردم دشتستان در مجلس بر ایجاد و راه‌اندازی دفتر جهاد کشاورزی در شبانکاره تاکید دارند که ایجاد این دفتر در اولویت ما قرار خواهد گرفت.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار