طی سال ۹۶ محقق شد؛
مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: خیران و حامیان طرح اکرام ایتام طی سال ۹۶ بیش از هشت میلیارد و ۴۲۳ میلیون تومان به ایتام تحت حمایت کمیته امداد استان قزوین کمک کردند.
کد خبر: ۶۰۱۳۸۰
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۹ 06 May 2018

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تابناک قزوین، مجید مؤمنی، اعتماد مردمی را سرمایه بزرگ این نهاد دانست و گفت: هر اقدامی که با پشتوانه مردمی انجام شود فرجام نیک و موثری خواهد داشت از این رو تکیه کمیته امداد امام (ره) بر استفاده از ظرفیت‌های مردمی است.

وی با اشاره به اجرای موفقیت آمیز طرح اکرام ایتام ادامه داد: در حال حاضر هزار و ۶۸۱ یتم در سطح استان قزوین تحت حمایت این نهاد قرار دارند که از این تعداد ۳۸۹ نفر در مناطق روستایی و مابقی در مناطق شهری زندگی می‌کنند.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین افزود: سال گذشته ۱۸ هزار و ۷۰۶ حامی در قالب طرح اکرام ایتام با کمیته امداد استان قزوین همکاری داشتند که بیش از هشت میلیارد و ۴۲۳ میلیون تومان به ایتام تحت حمایت خود مساعدت کردند.

وی اعلام کرد: کمک‌های نقدی حامیان به طور مستقیم از طریق شناسه پرداخت به حساب ایتام واریز می‌شود و سایر کمک‌ها نیز در ایام مختلف و متناسب با نیاز ایتام، در اختیار آنها قرار گرفته است.

مؤمنی توجه به آینده ایتام را امری مهم در رویکرد و هدایت کمک های حمیان به آنها دانست و گفت: یکی از حمایت‌های جدی کمیته امداد در حوزه ایتام توجه به تحصیل آنهاست چراکه اگر زمینه رشد تحصیلی و فرهنگی ایتام فراهم شود در آینده برای تأمین معیشت زندگی با مشکل مواجه نخواهند شد.

وی تأکید کرد: یتیم تحصیل کرده برای اشتغال و داشتن زندگی بهتر زمینه مساعدتری دارد در نتیجه با رشد تحصیلی و فرهنگی فرزندان، فقر در خانه آنها ماندگار نمی‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین با اشاره به آمار خانواده های تحت حمایت کمیته امداد استان قزوین توضیح داد: در حال حاضر حدود ۲۱ هزار خانوار تحت حمایت هستند این در حالی است که طی سال ۹۶ با اجرای برنامه توانمندسازی یک هزار و ۹۴۰ خانوار توانمند شده و از چرخه حمایتی و پرداخت کمک معیشتی این نهاد خارج شدند.

وی یادآورشد: میانگین جمعیت تحت حمایت کمیته امداد استان قزوین نسبت به برخی از استان‌ها ی همسطح نسبت به جمعیت استان وضعیت بهتری  دارد و در تلاش هستیم با اجرای سیاست‌های توانمند سازی تعداد افراد تحت حمایت را کاهش دهیم چراکه استان قزوین این ظرفیت را دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار