مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی:
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی وجود مدیر دو تابعیتی در آموزش و پرورش استان را تایید نکرد و گفت: سفر طولانی مدت یکی از مدیران ارشد آموزش و پرورش استان به خارج از کشور با انجام مرخصی انجام شده است.
کد خبر: ۵۹۸۹۷۲
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۳ 30 April 2018

 جعفر پاشایی عصر امروز در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به‌قرار داشتن در آستانه رویداد بزرگداشت هفته مقام معلم اظهار داشت: بر اساس سند تحول بنیادین و برنامه‌های وزارت آموزش‌وپرورش و دغدغه‌های مدیریت عالی استان سه دغدغه مهم از ابتدای 40 ماهه محور فعالیت‌ها قرار گرفت که یکی از این اهداف استقرار نظام برنامه‌ریزی بود که با توجه به این مسئله امروز از درون اداره کل تا آخرین روستا مجموعه آموزش‌وپرورش استان دارای برنامه است.

وی با بیان اینکه یکی از دیگر از این دغدغه‌ها بحث تکریم اخلاق محور بود که رضایت‌مندی عمومی همکاران در ابعاد مختلف از ابتدا مدنظر بود و نکته سوم نیز کیفیت مدرسه محور بود، گفت: امروز جایگاه تعلیم و تربیت استان در سطح کشور در اغلب شاخص‌های آموزشی پرورشی و رفاهی بالاتر رفته و شاهد جایگاه‌های مناسبی هستیم و اغلب آن رتبه اول را کسب کرده‌ایم.

وی ادامه داد: اکثر شاخص‌هایی که استان در آن خصوص رتبه بالایی را کسب کرده می‌توان به جایگاه دوم کشوری به لحاظ کسب رتبه‌های برتر کنکور، دستگاه برتر استان از لحاظ شاخص‌های عمومی و اختصاصی، برگزیده کشوری در اسکان نوروزی و تابستان و جلب مشاکرت خیرین مدرسه ساز و مدرسه‌یار اشاره کرد.

پاشایی با بیان اینکه در ماه پایانی سال گذشته با توجه به نگاه ویژه آموزش‌وپرورش کشور نسبت به پرداخت‌ها، مطالبات همکاران و بازنشستگان از طریق دولت پرداخت شد، افزود:در استان نیز با پیگیری‌های مدیریت ارشد استان و وزارت اکثر پرداخت‌ها و مطالبات معلمان در حوزه پرسنلی و بازنشستگان انجام شد و تنها پاداش بازنشستگانم سال 96 مانده است.

فعالیت ۱۶۴ مدرسه روستایی با یک تا ۴ دانش‌آموز در آذربایجان‌شرقی

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی گفت: کار کیفی خوبی برای مناطق محروم انجام شده و در سال تحصیلی‌جاری ۱۶۴ روستای دارای یک تا ۴ دانش‌آموز دارای مدارس هستند.

وی ادامه داد: در مدارس آموزش و پرورش استان 700 هزار دانش آموز داریم که در مجموع 5 هزار و 200 مدرسه با 33 هزار کلاس درس و 47 هزار همکار فرهنگی مشغول هستند.

پاشایی تعداد معلمان استان آذربایجان شرقی را 976 معلم حق التدریس، 23 هزار معلم خانم و 20 هزار معلم آقا اعلام کرد و گفت: آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی در هشت سال دفاع مقدس 164 معلم شهید تقدیم میهن اسلامی کرده است.

99.8 درصد دانش آموزان در حوزه ابتدایی تحت پوشش آموزش و پرورش است

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: 99.8 درصد دانش آموزان در حوزه ابتدایی تحت پوشش آموزش و پرورش است.

وی از احداث 150 نمازخانه در مدارس استان آذربایجان شرقی با مشارکت خیرین خبر داد و گفت: مرکز تخصصی داندانپزشکی آموزش و پرورش استان در ولی عصر و مرکز رفاهی بازنشستگان در تبریز در نیمه نخست امسال راه‌اندازی می‌شود.

پاشایی بر مدرسه محوری تکریم معلمان،تکریم پیوسته و مستمر معلمان و توجه به خانواده فرهنگیان را در هفته معلم مورد تاکید قرار داد و گفت: 38 برنامه در هفته معلم در سطح استان آذربایجان شرقی برگزار می‌شود.

وی وجود مدیر دو تابعیتی در آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی را تایید نکرد و گفت: سفر طولانی مدت یکی از مدیران ارشد آموزش و پرورش استان به خارج از کشور با انجام مرخصی انجام شده است./فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :