رئیس بنیاد نخبگان استان قم با بیان اینکه ۴۰۰ جوان نخبه در استان قم شناسایی شده و توسط بنیاد علمی نخبگان حمایت می‌شوند، گفت: قم شهری فرهنگی است و باید به گونه ای باشد که هرکسی که وارد این شهر می‌شود وجه فرهنگی این شهر نمودار باشد.
کد خبر: ۵۹۸۸۸۰
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۱ 30 April 2018

به گزارش تابناک قم، محمد محمد رضایی در نخستین نشست کتاب خوان جوانان نخبه استان قم که به همت اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم و با همکاری و مشارکت بنیاد نخبگان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان وهمزمان با روز جوان در سالن همایش‌های اداره ارشاد برگزار شد، اظهار داشت: کتاب موضوعی ارزشمند است که می‌تواند تجربیات انسان‌ها بزرگ را به ما منتقل کند.

وی با اشاره به اهمیت کتاب خوانی در جامعه افزود: کتاب تجلی علم و تجربه یک شخص است و هنگامی که کتابی مطالعه می‌کنیم تجربیات زیادی را به دست می‌آوریم، همه جوانان باید کتاب بخوانند.

رئیس بنیاد نخبگان استان قم تصریح کرد: قرآن کریم معجزه پیامبر (ص) یک کتاب است و خداوند در این کتاب تجلی پیدا کرده است، نسل جوان باید کتاب‌های مفید و ارزشمند که توسط انسان‌های مؤمن و با تجربه نوشته شده است مطالعه کنند.

محمد رضایی ادامه داد: جوانان باید با مقوله کتاب خوانی آشنا شده ورسانه هاآنها را به کتاب خوانی تشویق کرده و به بهانه‌های مختلف سعی در ترغیب به کتاب خواندن کنند.

وی گفت: افرادی که کتاب می‌خوانند در زندگی خود به مشکلات فکری دچار نمی‌شوند، باید همه سرمایه خود را برای ترغیب جوانان در راستای کتاب خوانی صرف کنیم.

رئیس بنیاد نخبگان استان قم خاطرنشان کرد: باید فرزندان را از سنین کودکی به کتاب خوانی ترغیب کنیم، در خودرو و در مسیر از کتاب خواندن غافل نشویم و از کوچک‌ترین فرصت برای خواندن کتاب استفاده کنیم.

محمد رضایی تصریح کرد: با توجه به برنامه‌های ریزی‌های صورت گرفته قرار است امسال برنامه‌های مختلفی برای نخبگان استان در حوزه‌های فرهنگی و علمی برگزار شود و از راهی که بتوانیم برای ارتقای سطح فرهنگی نخبگان استفاده کرده تا این عزیزان به رشد و ترقی برسند.

وی با بیان اینکه 400 جوان نخبه در استان قم شناسایی شده و توسط بنیاد علمی نخبگان حمایت می‌شوند، گفت: حدود 90 هزار دانشجو در استان قم مشغول تحصیل هستند و قم شهری فرهنگی است و باید به گونه ای باشد که هرکسی که وارد این شهر می‌شود وجه فرهنگی این شهر نمودار باشد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار