رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: در سال گذشته حدود 178 میلیون یورو ماشین‌آلات صنعتی به استان خراسان رضوی وارد شد که تمامی این دستگاه‌ها مشمول معافیت مالیاتی شدند.
کد خبر: ۵۹۸۱۹
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۱ 10 July 2015
راضیه علیرضایی در بازدید از واحدهای تولیدی شهرک صنعتی مشهد با اشاره به نقش صنایع در تحقق اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: نمونه بارز در حوزه تکیه بر توان داخلی، موضوع ماشین‌آلات صنعتی بوده، زمانی ماشین‌آلات را از سایر کشورها وارد می‌کردیم و تفکر موجود مبتنی بر رونق صنایع با استفاده از ماشین‌آلات خارجی بوده اما با تکیه بر تولید داخل امروز شاهد ساخت ماشین‌آلات در خراسان رضوی و حتی صادرات آن به سایر کشورها هستیم.

وی افزود: صادرات ماشین‌آلات صنعتی به نوعی درآمدزایی محسوب می‌شود آنگونه که برای مثال اگر میزان هزینه مصرفی برای ساخت یک ماشین 150 میلیون تومان باشد، نیمی از این هزینه به داخل باز می‌گردد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با اشاره به ضرورت تقویت صنعت خودروسازی در کشور گفت: آنچه حائز اهمیت بوده تلاش در مسیر رشد و ارتقای صنعت است و در این میان توسعه و ارتقای صنعت خودرو که بخش بزرگی از صنایع ما را تشکیل می‌دهد، امری ضروری برشمرده می‌شود.

علیرضایی در تشریح آخرین وضعیت یارانه بخش صنعت خاطرنشان کرد: بر مبنای قانون هدفمندی یارانه‌ها قرار است میزان جذب یارانه هر استان به میزان تولید آن باشد.

وی ادامه داد: سقف یارانه‌ها کاملا مشخص شده بوده و از همان میزان 2 هزار میلیارد تومانی که اعلام شده، در تلاش هستیم تا سهم خراسان رضوی را جذب کنیم تا با استفاده از این یارانه، رونقی در بخش صنعت بیش از پیش شکل گیرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی یادآور شد: در سال گذشته حدود 178 میلیون یورو ماشین‌آلات صنعتی به استان خراسان رضوی وارد شد که تمامی این دستگاه‌ها مشمول معافیت مالیاتی شدند، لازم به یادآوری است که این تعداد ماشین‌آلات وارداتی قابل ساخت در داخل کشور نبوده و به همین دلیل وارد کردیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار