نماینده مردم تالش در مجلس:
خبرگزاری تسنیم: نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی در همایش دهیاران این شهرستان گفت: از ۳۷۵ روستای این شهرستان، ۱۸۵ روستا از نعمت آب آشامیدنی سالم بهره‌مند نیستند.
کد خبر: ۵۸۷۶۵
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۴ 07 July 2015
به گزارش خبرگزاری تسنیم از تالش، محمود شکری امروز در همایش دهیاران این شهرستان اظهار داشت: 70 درصد شبکه آب‌رسانی روستاهای آب‌دار این شهرستان قدیمی و فرسوده است.
وی قطع مداوم آب آشامیدنی روستاییان، افت فشار آب و شکستگی لوله‌ها در اکثر روستاها را ناشی از فرسوده بودن شبکه آب رسانی روستایی دانست و افزود: مسئولان شرکت آب روستایی باید چاره‌ای بیندیشند تا شبکه‌های قدیمی و‌ فرسوده بازسازی شوند.
نماینده مردم شهرستان تالش در خصوص مخاطرات بهداشتی ناشی از شبکه های فرسوده آب روستایی گفت: این بدان معنا نیست که چون شبکه فرسوده است آب نیز آلوده باشد اما کارشناسان باید روستاهایی که شبکه آب آشامیدنی آنان قدیمی است را بیشتر مدنظر داشته باشند.
شکری در خصوص آب‌رسانی به  روستاه‌های فاقد آب آشامیدنی سالم و بهداشتی گفت: ما در کمیته برنامه‌ریزی استان و رایزنی در سازمان آب و فاضلاب کشور تلاش می‌کنیم امسال اعتبارات بیشتری برای آب‌رسانی به روستاهای این شهرستان جذب کنیم.
وی دهیاران را سربازان خط مقدم سازندگی در روستاها دانست و از آنان خواست برای زیباسازی محیط روستا بیشتر تلاش کنند.
فرماندار تالش هم در این گردهمایی گفت: با صرف بیش از 30 میلیارد ریال اعتبار آب‌رسانی به 21 روستای جلگه ای و 20 روستای ییلاقی در دست اجراست که با توجه به پیشرفت کار از این تعداد روستا 4 روستا در هفته دولت آب‌دار می شوند.
علی فتح الهی با بیان اینکه برای اصلاح و بازسازی و نگهداری شبکه‌های فرسوده و قدیمی آب روستایی 10 میلیارد ریال و آب رسانی به 40 روستای جلگه ای و ییلاقی 100 میلیارد ریال پیشنهاد شده است گفت: در صورت اختصاص این مقدار اعتبار بیش از 50 درصد روستاهای فاقد آب آشامیدنی در طول 2 یا 3 سال آب‌دار می‌شوند.
نماینده عالی دولت در شهرستان تالش گفت: از دهیارانی که برای توجه به عمران و آبادانی روستاها تلاش می‌کنند حمایت می‌کنیم.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار