دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه از کشف بی سابقه بیش از هشت تن انواع مواد مخدر صنعتی و سنتی و نیز پیش ساز‌های مواد مخدر در استان طی سال ۹۶خبر داد.
کد خبر: ۵۸۶۰۳۱
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۷ 04 April 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،علی شمشیری، با اشاره به کشف هشت تن انواع مواد مخدر و پیش‌ساز در استان طی سال گذشته، این میزانکشفیات را در طول تاریخ استان بی‌سابقه دانست و اظهار کرد: از این میزان ۲.۵ تن آن انواع مواد مخدر بوده و مابقی پیش‌ساز‌های مواد مخدر شامل اسید و مواد جامد است.

شمشیری با اشاره به کشف دو تن و ۱۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در سال ۱۳۹۵، اظهار کرد: کشفیات سال ۱۳۹۶ نسبت به سال ماقبل آن رشد چشمگیری داشته است.

وی همچنین با اشاره به رشد ده‌ها برابری کشفیات پیش ساز‌های مواد مخدر در سال گذشته گفت: سال ۱۳۹۵ حدود ۱۰۵ کیلوگرم پیش‌ساز مواد مخدر در استان کشف شد که این میزانسال گذشته به بیش از شش هزار کیلوگرم افزایش یافت.

این مسئول یادآور شد: کشفیات اسید صورت گرفته صرفا برای تولید مواد مخدر صنعتی نیست و کاربرد‌های متنوعی دارد، اما از آنجا که از افراد متخلف این کشف به عمل آمده در شمارپیش ساز‌های مواد مخدر لحاظ می‌شود.

شمشیری در ادامه از انهدام ۴۶ باند مواد مخدر طی سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: سال گذشته همچنین ۵۷۳۹ نفر شامل قاچاقچیان، خرده فروشان و معتادان کارتون‌خواب دستگیرشدند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر یادآور شد: با وجود افزایش کشفیات، میزان دستگیری‌ها کاهش داشته و علت آن سمت و سو و تمرکز پلیس بر انهدام باند‌های کلان مواد مخدراستان است.

شمشیری با بیان اینکه عمده مواد کشف شده مانند سال‌های گذشته تریاک می‌باشد، از کاهش کشفیات مواد صنعتی خبر داد و اظهار کرد: خوشبختانه مصرف مواد صنعتی در استان رو بهکاهش است.

وی افزود: هم میزان کشفیات و هم میزان مصرف، نشان دهنده آن است که مصرف مواد صنعتی در استان روند کاهشی دارد.

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار