معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر خوزستان عنوان کرد:
معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر خوزستان در آستانه روز طبیعت به مسافران نوروزی توصیه کرد که فریب ظاهر آرام رودخانه‌های خوزستان را نخورند و بی‌گدار به آب نزنند.
کد خبر: ۵۸۵۰۶۸
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۵ 01 April 2018

محمود سلامت در گفت‌وگو با ایسنا - منطقه خوزستان، با اشاره به حوادث شایع سیزدهم فروردین "روز طبیعت" اظهار کرد: تصادفات جاده‌ای و آتش‌سوزی مراتع و جنگل‌ها دو حادثه شایع روز سیزده فروردین هستند. از مسافران محترم نوروزی می‌خواهیم از افروختن آتش در جنگل‌ها و مراتع اکیدا اجتناب کنند و یا قبل از ترک محل حتما از خاموش شدن کامل حریق مطمئن شوند.

وی تصریح کرد: به مسافران و گردشگران محترم توصیه می‌شود برای شنا حتما به اماکن و شناگاه‌های تعیین شده که تحت کنترل هستند و نجات غریق در جوار آن استقرار دارد، بروند. متاسفانه ‌رودخانه‌های خوزستان حالتی فریبنده دارند. به طوری که فرد در نگاه اول جریان رودخانه را کم عمق و آرام می‌بیند و وقتی تن به آب زد به طور ناگهانی با جریان تند آب و یا فرورفتگی عمیق در کف رودخانه مواجه می‌شود و اکثر قربانیان در همین حالت است که گرفتار شده‌اند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر خوزستان ادامه داد: بنابراین از مسافران عزیز می‌خواهیم به اصطلاح برای شنا بی‌گدار به آب نزنند و بدون آگاهی کافی در مورد وضعیت ممنوعیت یا عدم ممنوعیت شنا و همچنین استقرار نجات غریق در منطقه به هیچ وجه وارد رود یا رودخانه‌ای نشوند. در دزفول و شوشتر اماکنی برای شنا تعیین و مشخص شده است که مسافران محترم می‌توانند به این اماکن بروند.

سلامت با اشاره به فعالیت پست‌های امداد و نجات ساحلی در دزفول، شوشتر و خرمشهر افزود: متأسفانه در ایام نوروزی امسال شاهد غرق شدن عده‌ای در همین شناگاهای غیرمجاز، آب‌های خروشان رودخانه‌های غیرایمن و غیرمجاز برای شنا به ویژه در دزفول و شوشتر بودیم که در واقع بی‌گدار به آب زده بودند. در خرمشهر نیز نجاتگران ساحلی ما دختربچه ای شش ساله که غرق شده بود را نجات دادند.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: هلال احمر ، شنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار