رئیس مرکز بهداشت استان قم خبر داد:
رئیس مرکز بهداشت استان قم گفت: در بازرسی های دو روز گذشته مقدار هزار و ۴۱۳ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و غیر قابل مصرف جمع آوری و معدوم شد که مقدار کلی معدومی ها تا کنون بالغ بر ۱۷ هزار و ۵۹۲ کیلوگرم می شود.
کد خبر: ۵۸۴۶۱۷
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۱ 30 March 2018

 

به گزارش تابناک قم، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، دکتر ایزانلو با اشاره به اجرای طرح نوروزی توسط کارشناسان مرکز بهداشت استان قم گفت: طی دو روز گذشته ۹۰۶ مورد بازدید از مراکز تهیه و توزیع موادغذایی، اماکن بین راهی، عمومی و ... انجام شد که تعداد نظارت ها حدود ۶ هزار مورد رسید.

وی بیان کرد: کارشناسان بهداشت محیط مرکز بهداشت استان قم با استفاده از تجهیزات پرتابل تعداد ۵۰۶ مورد کنترل انجام داده اند که منجر به پلمپ و جلوگیری از ادامه فعالیت 2 واحد صنفی متخلف، صدور ۲۲ مورد اخطار نواقص بحرانی و غیربحرانی، معدوم کردن مقادیری روغن با پروکسید بالا در چند اغذیه فروشی، معدوم سازی دلسترهای تاریخ گذشته، معدوم سازی ۱۰ کیلوگرم جگر مرغ تاریخ گذشته در یک اغذیه فروشی در اطراف حرم و.... شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم بیان داشت: همچنین ملزم کردن متصدیان به رعایت بهداشت فردی و کوتاه کردن ناخن، معدوم کردن کاهو که شرایط گند زدایی و ضدعفونی رعایت نشده بود، آموزش در خصوص شست و شوی و نحوه ضدعفونی و گندزدایی سبزی، تذکر در خصوص بهداشت ابزارآلات کار، تذکر در خصوص نظافت آشپزخانه و محیط تهیه غذا، آموزش در خصوص نحوه چیدمان یخچال، معدوم کردن تعدادی مرغ کشتار روز که بیش از ۴ روز در یخچال نگهداری شده بود، معدوم کردن مقادیری پیتزا که در شرایط غیر بهداشتی نگهداری میشد و... از دیگر اقدامات بوده است.

دکتر ایزانلو بیان داشت: در بازرسی های دو روز گذشته مقدار هزار و ۴۱۳ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و غیر قابل مصرف جمع آوری و معدوم شد که مقدار کلی معدومی ها تا کنون بالغ بر ۱۷ هزار و ۵۹۲ کیلوگرم می شود.

وی افزود: از ابتدای طرح بسیج نوروزی در ۱۵ اسفند ۹۶ تاکنون ۳۲۵ گزارش مردمی پییگری و رسیدگی شده که ۴۷ مورد آن مربوط به دو روز گذشته بوده است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار