بر اساس اطلاعات مرکز آمار ایران تورم سالانه اسفند برای دهک اول ۹ درصد و برای دهک دهم ۷.۷ درصد بوده است.
کد خبر: ۵۸۴۵۳۸
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۵ 30 March 2018

به گزارش تابناک : نتایج شاخص قیمت مصرف‌کننده «کل خانوارهای کشور» بر اساس دهک های هزینه‌ای در اسفندماه ١٣٩٦ بیانگر آن است که بیشترین عدد شاخص کل برابر ۱۱۱.۷ مربوط به دهک چهارم و کمترین عدد شاخص کل برابر ١١١.٣ در دهک دهم است.

کمترین تغییر ماهانه شاخص کل برابر ٠.٠ درصد در دهک اول و بیشترین تغییر ماهانه شاخص کل برابر ٠.٤ درصد در دهک دهم بوده است. بیشترین درصد تغییرات شاخص در دوازده ماه منتهی به اسفند١٣٩٦ (تورم سالانه)  ٩.٠ درصد در دهک اول و کمترین نرخ تورم ٧.٧ درصد در دهک دهم است.

نتایج شاخص قیمت مصرف‌کننده در گروه عمده «خوراکی ها ، آشامیدنی‌ها و دخانیات» بر اساس دهک های هزینه ای در این ماه نشان دهنده آن است که بیشترین عدد شاخص این گروه در اسفندماه ١٣٩٦ برابر ۱۱۶ در دهک هفتم و کمترین آن برابر ١١٤.٨ در دهک اول اتفاق افتاده است. در حالی که بیشترین تغییر ماهانه شاخص این گروه ٠.٥ درصد در دهک دوم و کمترین تغییر آن برابر ٠.١ درصد در دهک نهم است.

بیشترین درصد تغییرات شاخص این گروه در دوازده ماه منتهی به اسفندماه ١٣٩٦ (تورم سالانه) ١٢.٦ درصد در دهک دهم و کمترین نرخ تورم ١١.٣ درصد در دهک اول است.

نتایج شاخص قیمت مصرف کننده در گروه عمده «کالاهای غیرخوراکی و خدمات» بر اساس دهک های هزینه ای در این ماه بیانگر آن است که بیشترین عدد شاخص در این گروه برابر ١١٠,٤ در دهک دهم و کمترین عدد شاخص در این گروه برابر ١٠٩.١ در دهک دوم است. در حالی که بیشترین تغییر ماهانه شاخص این گروه برابر ٠.٥ درصد در دهک دهم و کمترین تغییر آن برابر ٠.٠ درصد در دهک پنجم است.  بیشترین درصد تغییرات شاخص این گروه در دوازده ماه منتهی به اسفندماه ١٣٩٦ (تورم سالانه) ٧.٢ درصد در دهک اول و کمترین نرخ تورم ٦.٧ درصد در دهک دهم می باشد.اطلاعات بیشتر از طریق فایل پیوست قابل دستیابی است.

منبع: ایسنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار