فرماندار قم خبر داد
فرماندار قم گفت: یک میلیون و 974 هزار خودرو از ابتدای تعطیلات نوروزی تا هشتم فروردین وارد شهر قم شده است.
کد خبر: ۵۸۴۴۶۸
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۴ 29 March 2018

به گزارش تابناک قم، رضا سیار ظهر امروز در جلسه کمیته اجرایی ستاد تسهیلات زائرین و خدمات سفر استان قم در سالن جلسات فرمانداری با اشاره به لزوم نظارت گشت‌های مشترک بر فعالیت واحدهای صنفی استان اظهار کرد: این گشت‌ها باید به صورت مستمر بر فعالیت این واحدها در ایام نوروز نظارت داشته باشند و گزارش‌های این نظارت گشت‌های مشترک در صدا و سیما پخش شود.

وی ادامه داد: باید یخ بهداشتی در سطح شهر قم بین مسافران توزیع شود تا مشکلی در این روزها برای مسافران در هوای گرم به وجود نیاید.

فرماندار قم افزود: اداره کل آموزش و پرورش استان، هفت پایگاه پذیرش مسافران دارد، البته اولویت این اداره اسکان فرهنگیان است، در صورت لزوم قشرهای دیگر هم در مدارس اسکان داده می‌شود.

سیار با اشاره به وضعیت آب و هوای استان قم اظهار کرد: امروز و فردا شاهد وزش باد شدید در استان خواهیم بود و باید دستگاه‌های اجرایی پیش‌بینی‌های لازم را در این زمینه داشته باشند.

وی ادامه داد: از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون شاهد کاهش 21 درصدی تصادفات جرحی در داخل شهر قم بودیم.

فرماندار قم افزود: حدود دو میلیون خودرو از ابتدای تعطیلات نوروزی به شهر قم وارد شدند، بیشترین تردد مسافرین در استان قم در محور اتوبان قم-تهران است.

سیار با اشاره به برنامه ریزی برای ترافیک در روز طبیعت در شهر قم اظهار کرد: در صبح این روز محور حرکت از شهر قم به سمت کهک یک طرفه و در عصر نیز محور از سمت کهک به قم یک طرفه خواهد بود.

وی ادامه داد: طی روزهای آتی اقدامات ترویجی برای حفاظت از محیط زیست در بخش‌های مختلف شهر قم صورت می‌گیرد.

فرماندار قم افزود: مردم در روز طبیعت حضور گسترده ای را در مزار امامزادگان در بخش‌های مختلف استان قم خواهند داشت، حضور عوامل دستگاه‌های مختلف همچنین جمعیت هلال احمر در این مکان‌ها ضروری است.

سیار با اشاره به وقوع آتش سوزی در استان قم در روز طبیعت اظهار کرد: هر سال در روز 13 فروردین شاهد آتش سوزی در مراتع استان بودیم، امسال با برنامه ریزی به دنبال جلوگیری از وقوع حریق در مراتع استان قم هستیم تا خسارت‌های جبران ناپذیری به این مراتع وارد نشود.

وی ادامه داد: باید مردم را در روز طبیعت به مکان‌هایی هدایت کنیم که دارای امکانات زیرساختی باشند، نیروهای شهرداری قم در این روز در آماده باش هستند و حضور مردم در روز طبیعت در 315 بوستان شهر قم گسترده است.

فرماندار قم افزود: یک میلیون و 974 هزار خودرو از ابتدای تعطیلات نوروزی تا هشتم فروردین وارد شهر قم شده است، همچنین در این مدت 477 هزار مسافر در این شهر اسکان پیدا کردند.

وی خاطرنشان کرد: بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم و اتاق اصناف استان از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون با بازدید از 13 هزار و581 واحد صنفی در قم، برای 601 واحد متخلف پرونده تشکیل دادند، همچنین در این مدت برای تنظیم بازار حدود 600 تن پرتقال و310 تن سیب در استان توزیع شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار