فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قم:
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قم گفت: در سال 96 بیش از 300 مورد از انواع گونه‌های جانوران وحشی از متخلفان کشف و پس از تیمار و نگهداری در دامان طبیعت رهاسازی شده اند.
کد خبر: ۵۸۳۸۴۰
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۲:۴۱ 28 March 2018

به گزارش تابناک قم، طیب احمدی اظهار داشت: محیط بانان و مأموران اجرایی این اداره کل در سال گذشته بیش از 450 مورد از تخلفات زیست محیطی را کشف و در همین راستا حدود 60 نفر از متخلفان شناسایی، دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع قانونی معرفی شدند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته لاشه 4 رأس پستاندار و 6 قطعه از پرندگان وحشی از شکارچیان متخلف کشف و ضبط شد، خاطرنشان کرد: در سال 96 حدود 300 مورد از انواع گونه‌های جانوران وحشی که توسط افراد نگهداری و یا خرید و فروش شده بودند کشف و پس از تیمار و نگهداری در دامان طبیعت رهاسازی شده اند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قم با بیان اینکه در سال گذشته 13 مورد آلودگی واحدهای آلاینده و 25 مورد تخریب محیط زیست نیز توسط محیط بانان به اداره کل گزارش شده است، تصریح کرد: با وجود کمبود شدید محیط بانان در استان قم، گشت و کنترل مناطق و زیستگاه‌های حساس استان به صورت منظم و مستمر طی شبانه روز انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه بر اساس قانون اساسی، حفاظت از محیط زیست یک وظیفه همگانی است، حضور مستمر محیط بانان استان قم در مدارس و کارگاه‌های آموزشی را مورد توجه قرار داد و گفت: در طرح آموزشی «یک ساعت با محیط بان»، بیش از 100 ساعت آموزش مبانی و مفاهیم زیست محیطی برای حدود 1500 نفر از دانش آموزان قمی ارائه شده است.

احمدی با اشاره به درپیش بودن 13 فروردین ماه و حضور گسترده مردم در دامان طبیعت، گفت: از همه همشهریان و مسافران نوروزی تقاضا می کنیم که در روز طبیعت به محیط زیست و مواهب الهی احترام بگذارند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف زیست محیطی با شماره تلفن 32602981 تماس بگیرند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار