سخنگوی اورژانس قم گفت: از روز ۲۴ اسفندماه تا ۴ فروردین به طور میانگین روزانه ۲۵۷ مأموریت توسط مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی انجام‌شده است که نشان دهنده حجم بالای مأموریت‌ها در این ایام است.
کد خبر: ۵۸۳۷۲۶
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۲ 27 March 2018

به گزارش تابناک قم،مهدی فراهانی با اشاره به اجرای طرح نوروزی اورژانس اظهار داشت: این طرح همزمان با سراسر کشور از 24 اسفند سال گذشته شروع‌شده، و در این طرح در استان قم ظرفیت حدود 300 نیروی فنی، عملیاتی، مدیریتی و ستادی به کار گرفته‌شده است.

وی افزود: تمام لجستیک اورژانس 115 اعم از حدود 53 دستگاه آمبولانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و بالگرد اورژانس خدمات خوبی به مردم ارائه داده است، تقریباً 43 دستگاه آمبولانس در محورها، جاده‌ها و بخش‌های استان در حال فعالیت هستند، ده دستگاه دیگر در قالب پشتیبان می‌تواند به کمک اورژانس 115 بیاید.

سخنگوی اورژانس قم گفت: از روز 24 اسفندماه تا 4 فروردین به طور میانگین روزانه 257 مأموریت توسط مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی انجام‌شده است که نشان دهنده حجم بالای مأموریت‌ها در این ایام است.

فراهانی بیان کرد: در برخی پایگاه‌های شهری در یک شبانه روز حدود 20 مأموریت توسط دو نفر تکنسین شیفت انجام‌شده است.

وی افزود: تعداد کل تصادفات طی این 10 روز 773 مورد بوده و تعداد کل مصدومین ناشی از حوادث ترافیکی که پرسنل 115 آنان را ویزیت کرده‌اند 928 نفر بوده است و از این تعداد 508 نفر به مراکز درمانی بیمارستانی منتقل‌شده‌اند.

سخنگوی اورژانس قم ابزار کرد: متاسفانه طی این بازه زمانی پنج نفر در صحنه فوت‌شده‌اند و‌ حال عمومی تعداد بیشتری نیز در هنگام رسیدن به بیمارستان بد گزارش‌شده است و ممکن است آمار فوتی‌های ناشی از تصادفات از این هم بیشتر باشد.

فراهانی به فعالیت ایستگاه‌های سلامت اشاره کرد و گفت: در ایستگاه‌های سلامت سه گانه، در استان 260 نفر طی 10 روز اول طرح امداد نوروزی خدمات سرپایی دریافت کرده‌اند که بیشترین تعداد مربوط به ایستگاه سلامت عوارضی قم-تهران و اتوبوس آمبولانس مستقر در آنجا بوده که علاوه بر تسریع در کار مراجعه‌کنندگان موجب کاهش مراجعه غیر ضروری بیماران به بیمارستان‌ها شده است.

وی با اشاره به پروازهای صورت گرفته توسط اورژانس هوایی گفت: از شروع طرح نوروزی تاکنون تعداد 8 پرواز در اورژانس هوایی داشتیم که در این مدت 25 مجروح از جاده‌ها و محورهای استان به بیمارستان‌های سطح شهر منتقل‌شده‌اند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار