کد خبر: ۵۸۱۱۵
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۰ 06 July 2015
 رئیس دادگستری شهرستان گچساران در همایش گلریزان ، ویژه کمک به زندانیان جرائم غیرعمد این شهرستان گفت : این همایش با هدف جذب کمک خیرین و مشارکت عمومی جهت آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد شهرستان برگزار شده است.
به گزارش تابناک کهگیلویه وبویر احمد، دکتر علی دهقان با بیان اینکه کمک خیرین و مسئولان به زندانیان جرائم غیرعمد نمونه بارزی از فرهنگ نوع‌دوستی جامعه اسلامی است، افزود: با توجه به مشکلات کنونی جامعه امروز زندگی برای بسیاری از مردمان سخت بوده و اینکه نان‌آور خانواده‌ای در زندان باشد این مشکلات دوچندان می‌شود.
رئیس دادگستری گچساران با تأکید بر لزوم کمک به زندانیان جرائم غیرعمد، بیان کرد: دین اسلام تاکیدات بسیاری بر کمک به دیگران و نوع‌دوستی کرده است.
این مسئول با اشاره به اینکه در واقع تعهد اجتماعی و تقویت حس نوع‌دوستی و انسان دوستی یکی از شاخصه‌های بعد اجتماعی اسلام است، ادامه داد: امید است که همه ما به عنوان یک مسلمان بتوانیم این شاخصه را در وجودمان تقویت کنیم.
این مقام مسئول در ادامه خواستار مشارکت بیشتر مردم و خیرین در جشن‌های گلریزان شد و گفت: امروز به کمک دولت زمینه‌ای فراهم شده که با مشارکت مردم و دولت و همچنین گذشت شاکیان بتوان به افرادی که به علت مشکلات مالی در زندان به سر می‌برند، کمک کنیم.
وی در ادامه با بیان اینکه در فرمایشات مقام معظم رهبری یکی از محورهای تنظیم و ترسیم برنامه توسعه ششم نیز فراهم ساختن زمینه‌های فرهنگی برای کاهش جمعیت زندانیان است، عنوان کرد: همه مردم و مسئولان وظیفه دارند که در راستای کاهش آمار زندانیان و همچنین نیازمندان جامعه تلاش کنیم.
رئیس دادگستری گچساران با بیان اینکه همه باید برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد تلاش کنیم خاطرنشان کرد: در سال گذشته با کمک ستاد مردمی دیه نیز تعداد 57 زندانی جرائم غیرعمد شهرستان گچساران آزاد شدند.
وی با بیان اینکه جهت آزادی زندانیان فوق‌الذکر 680 میلیون کمک بلاعوض توسط خیرین و افزون‌بر 11 میلیارد ریال هم توسط گذشت شاکیان به زندانیان شهرستان کمک شد، اظهار داشت: به همان میزان کمک‌های بلاعوض نیز ستاد دیه جهت آزادسازی زندانیان وام پرداخت کرد.
این مسئول، تعداد زندانیان جرائم غیرعمد معرفی شده به ستاد مردمی دیه استان را 74 نفر برشمرد و افزود: در حال حاضر با وجود ظرفیت بسیار کم محیط زندان گچساران نیز افزون‌بر 600 زندانی در این زندان وجود دارد.
وی  با اشاره به اینکه زندان گچساران از دیگر شهرستان‌های همجوار نیز زندانی دارد، یادآور شد: تعداد کل زندانیان اهل این شهرستان 400 نفر بوده که 21 درصد آن‌ها زندانی جرائم غیر مالی هستند.
رئیس دادگستری گچساران در ادامه بر ترویج فرهنگ نوع‌دوستی در شهرستان تاکید کرد و اظهار داشت: در سال گذشته نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی با اهدای 850 میلیون ریال جهت کمک به زندانیان جرائم غیرعمد در شهرستان، طعم خوش آزادی را به 15 زندانی و خانواده‌های آنان بخشید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار