به گزارش تابناک قزوین به نقل از صبح قزوین
رئیس پلیس راه استان قزوین گفت: در استان قزوین سال 85 فوت شدگان سوانح رانندگی 674 نفر بود که امروز به زیر 300 نفر رسیده که 60 درصد فوت شدگان در قزوین کاهش داشته است.
کد خبر: ۵۸۰۲۱۴
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۹ 17 March 2018

کاهش 60 درصدی فوت شدگان سوانح رانندگی در قزوین 

رئیس پلیس راه استان قزوین گفت: در استان قزوین سال 85 فوت شدگان سوانح رانندگی 674 نفر بود که امروز به زیر 300 نفر رسیده که 60 درصد فوت شدگان در قزوین کاهش داشته است.

 

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ رزمایش سراسری ترافیک و خدمات سفر نوروز ۹۷ پیش از ظهر امروز(پنج شنبه) در آزادراه قزوین زنجان با حضور مسئولان انتظامی و فرهنگی و اجتماعی استان برگزار شد.‌

سرهنگ نصرالله بیگلری، رئیس پلیس راه استان قزوین در این رزمایش سراسری اظهار کرد: استان قزوین یک شاهراه مواصلاتی بین استان‌های مختلف کشور است که شرق را به غرب و به شمال غرب کشور متصل می‌کند.

 

وی افزود: در شرایط عادی بین 700 تا 800 هزار تردد در محورهای عادی صورت می‌گیرد و در تعطیلات نوروزی این تردد به بالای یک میلیون و دویست می‌رسد.

این مسئول بیان کرد: در استان قزوین باتوجه به ترانزیتی بودن محور شمال به جنوب و شرق به غرب روزانه چهارهزار دستگاه تریلی و بیش از 2 هزار دستگاه اتوبوس و روزانه یک میلیون و دویست انواع وسایل نقلیه تردد دارند.

وی با اشاره به اهمیت حفظ امنیت جاده‌های استان قزوین بیان کرد: همه دستگاه‌های امدادی و انتظامی باید تلاش مضاعف را در ایام نوروز داشته باشند تا شاهد کاهش تصادفات و تلفات جاده ای در محورهای مواصلاتی استان باشیم.

بیگلری عنوان کرد: در سال ۸۵ کل تصادفات فوتی ما در سطح جاده‌های کشور ۲۸هزار نفر بود که طی ده سال گذشته در سال ۹۵ این میزان به ۱۶هزارنفر رسید که شاهد کاهش 50 درصدی کشته گان سوانح رانندگی بودیم.

وی ابراز کرد: با عملکرد مناسب راهداری، اورژانس و هلال احمر و راهنمایی و رانندگی کاهش‌های خوبی در سطح استان رقم زده شده است و در استان قزوین سال 85 فوت شدگان سوانح رانندگی 674 نفر بود که امروز این آمار به زیر 300 نفر رسیده که 60 درصد فوت شدگان در قزوین کاهش داشته است.

 

این مسئول بیان کرد: در سال جاری پس از اتمام طرح زمستانه، طرح عیدانه آغاز شد که هدف ما این است که کمترین تلفات و تصادفات را رقم بزنیم.

منبع:صبح قزوین

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار