شهردار کرمانشاه گفت:استفاده از مشاور در پروژه‌ها باید به یک مطالبه عمومی تبدیل شود و مردم باید این را طلب کنند که پروژه ای که کلنگ زنی می‌شود براساس چه مطالعاتی کلنگ زده شده است.
کد خبر: ۵۷۵۷۸۰
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۶ 07 March 2018

به گزارش خبرنگارتابناک، آرش رضایی شهردار کرمانشاه ،در آیین افتتاح هوشمندسازی 13 تقاطع شهر افزود:از این پس تصمیم گرفته‌ایم هیچ پروژه‌ای بدون مطالعه و بررسی شروع نشود و این تصمیم را اجرایی کردیم هر چند که مورد نقد قرار می گیرم.

وی خاطر نشان کرد:تمام تلاش ما این است که بهترین مشاوران را در اجرای کارها به کار بگیریم و در این زمینه بررسی های بسیاری انجام شده است.

شهرداری اظهار داشت:در حال حاضر پروژه‌ای بدون مطالعه کلنگ زنی نمی شود و در حال حاضر هیچ پروژه جدیدی برای اجرا در کرمانشاه نداریم.

رضایی تصریح کرد:زمانیکه بعنوان شهردار کرمانشاه انتخاب شدم همزمان شده بود با شروع و کلنگ زنی پنج تقاطع که در آن زمان اجازه شروع پروژه‌ها را ندادم، هرچند باعث برکناری من می شود ولی مانع شدم تازمانیکه کار مطالعاتی آن که انجام نشد شروع نکردیم .

رضایی ابراز داشت:در آن زمان تقاطعی که باید مرداد ماه کلنگ زنی می‌شد، در اسفند ماه بعد از انجام کامل مطالعات و شاید گفت بدون هیچ نقصی در این زمان شروع بکار کرد.

وی تاکید کرد:عرشه تقاطع امام حسین(ع) در کارگاهی در تهران در حال ساخت است که بعد از اتمام ساخت جهت نصب با ماشین های ویژه به کرمانشاه منتقل می شوند و مراحل نصب انجام خواهد شد ومشکل پروژه میدان امام خمینی(ره) رفع شده و مطالعاتی که باید انجام می شد صورت گرفته است.

به گفته شهردار کرمانشاه:در حال طراحی رینگ جدید شهر کرمانشاه با همکاری تیم مشاور هستیم،و پیاده راه سازی برخی معابر نیز با تیم های مشاور در حال انجام است.

رضایی گفت:در حوزه ترافیک شهری سه حوزه مورد توجه است که یکی پایش تصویری در قالب یک موافقت‎نامه دوساله و با اعتباری بیش از 12 میلیارد تومان در حال انعقاد است که دوربین های آن نیز به ارزش دو میلیارد 500 میلیون تومان خریداری شده که در سال آینده به اجرا در خواهد آمد.

شهردار کرمانشاه اذعان داشت:موضوع نصب سیستم های هوشمند در تقاطع‎های شهر از برنامه های حوزه ترافیک است که با استفاده از سنسورهای نصب شده در کف خیابان و توسط فیبر نوری و یا امواج رادیویی به مرکز کنترل منتقل می‎شود و می توان گفت جایگزین مامور راهنمایی و رانندگی خواهند شد.

وی افزود:مجموع پروژه‎های ترافیکی تنها 15 درصد می‎توانند در ترافیک موثر باشند و قسمت عمده ترافیک ناشی از فقدان فرهنگ استفاده مناسب از وسایل نقلیه است.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار