مدیر منابع آب دهلران ؛
مدیر منابع آب دهلران گفت: از ابتدای سال آبی جاری تاکنون حدود 117 میلی متر بارندگی در دهلران به ثبت رسیده که در مقایسه با دوره مشابه پارسال سه درصد افزایش ولی به نسبت میانگین بلند مدت 34 درصد کاهش را نشان می دهد.
کد خبر: ۵۷۳۸۳۶
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۸ 04 March 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ محمدباقر مرادی  اظهار کرد: از ابتدای سال آبی جاری تاکنون حدود 117 میلی متر بارندگی در دهلران به ثبت رسیده که در مقایسه با دوره مشابه پارسال سه درصد افزایش ولی به نسبت میانگین بلند مدت 34 درصد کاهش را نشان می دهد.


وی افزود: میزان بارندگی ها در فصل پاییز و اوایل زمستان به شکل قابل ملاحظه ای کاهش یافته بود و نگرانی کشاورزان و عموم مردم را در پی داشت که خوشبختانه با بارش های انتهای بهمن ماه و ابتدای اسفند تا حدودی جبران شد.


مدیر منابع آب دهلران یکی از مهم ترین منابع این شهرستان برای تامین آب را سد دویرج عنوان کرد که ظرفیت 205 میلیون متر مکعب آب را دارد که پیش از بارندگی های اخیر حدود 135 میلیون متر مکعب پر بود که در اثر بارش های اخیر سطح آب در این سد به مرز 148 میلیون مترمکعب رسیده و حدود 70 درصد این سد تکمیل است.


مرادی با اشاره به نشست های شورای حفاظت از منابع آب دهلران گفت: امسال این شورا 30 مصوبه داشته که تاکنون 80 درصد این مصوبات در جهت صیانت از منابع آبی شهرستان اجرایی شده است.


وی به مسدود کردن 57 حلقه چاه غیرمجاز در سال جاری خبر داد و افزود: علت مسدود کردن این چاه ها نداشتن مجوز و پروانه بهره برداری از این چاه ها و جلوگیری از برداشت بی رویه از منابع آب های زیرزمینی است.


مدیر منابع آب دهلران بر لزوم همکاری نزدیک و تنگاتنگ عموم دستگاه ها از سیستم قضایی تا عوامل انتظامی و سایر دستگاه های اجرایی بر حفاظت و حراست از منابع آبی تاکید کرد.


دهلران در 224 کیلومتری جنوب خاوری ایلام دارای آب و هوای آن گرم و خشک بوده و میزان بارندگی سالیانه آن حدود 285 میلیمتر است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار