در جلسه رسمی شورای اسلامی شهر قم؛
بودجه پیشنهادی سال آینده سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم در سی و پنجمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم تصویب شد.
کد خبر: ۵۷۱۶۲۵
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۱:۳۵ 27 February 2018

به گزارش تابناک قم، سی و پنجمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم غروب دوشنبه با حضور مرتضی سقائیان‌نژاد شهردار قم در سالن جلسات ساختمان شهید باکری قم برگزار شد.

در ابتدای این جلسه عبدالله جلالی با اشاره به حوادث اخیر تهران، گفت: قوه قضائیه باید با مسببان حادثه در خیابان گلستان هفتم برخوردی جدی و قاطع داشته باشد چراکه این حوادث روحیه جمعی جامعه را دچار ناراحتی می‌کند.

وی با اشاره به مشکلاتی که در زمینه آزادسازی ۵۰ دستگاه مینی‌بوس شهرداری قم پیش آمده است، افزود: دریافت مجوز آزادسازی ۵۰ دستگاه مینی‌بوس دارای برخی بندهای قانونی است و تنها تعدادی از مینی‌بوس‌ها شامل این طرح می‌شود به همین دلیل نیاز است که این طرح در شورای اسلامی شهر قم با تغییراتی تصویب شود.

رئیس شورای اسلامی شهر قم به بودجه سال ۱۳۹۷ سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی اشاره کرد و گفت: بودجه سال ۹۷ سازمان آتش‌نشانی دارای برخی اشکالات است که باید مورد بررسی قرار گیرد چرا که درآمد آتش‌نشانی، با کمک‌های شهرداری تأمین می‌شود و عمده هزینه‌های این سازمان صرف تأمین حقوق پرسنل می‌شود.

خطوط در نظر گرفته برای مینی‌بوس‌ها از نظر مالی صرفه اقتصادی ندارد

در ادامه حسن بختیاری نائب رئیس شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه مینی‌بوس‌های موجود در شهر قم موجب نارضایتی در میان مالکان شده‌اند، اظهار کرد: خطوط در نظر گرفته برای مینی‌بوس‌ها از نظر مالی برای صاحبان صرفه اقتصادی ندارد و آزادی سازی ۵۰ دستگاه مینی‌بوس بهترین اقدامی بود که انجام شد.

معاون حمل‌ونقل شهرداری قم نیز در این جلسه تصریح کرد: از مجموع ۱۳۰ دستگاه مینی‌بوس موجود در ناوگان حمل و نقل عمومی شهرداری قم، در حال حاضر ۳۰ دستگاه آزادسازی شده است و امیدواریم روند آزادسازی همچنان ادامه داشته باشد.

عباس ذاکریان با بیان اینکه با توجه به برخی از ویژگی‌های فرهنگی قم استقبال مناسبی از مینی‌بوس‌ها نشده است، ادامه داد: به نظر می‌رسد تنها راه‌حل موجود برای برطرف کردن مشکلات مینی‌بوس‌ها، آزادی مینی‌بوس‌های موجود و جایگزینی وسایل حمل‌ونقل عمومی متناسب است و در همین راستا ۵۰ دستگاه مینی‌بوس دیگر شهرداری قم با حذف بند تعهد ۶ ساله به‌زودی آزادسازی می‌شوند.

کاهش بودجه سازمان آتش‌نشانی قم

یکی از اعضای شورای اسلامی شهر قم نیز در این جلسه با بیان اینکه اصلاحیه بودجه سال ۹۶ دو سازمان دیگر شهرداری قم در هفته اخیر در کمیسیون‌های تخصصی نهایی شده است، گفت: بودجه پیشنهادی سال ۱۳۹۷ سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی تصویب شده است که بر این اساس با بررسی‌های انجام شده در گروه برنامه و بودجه، پیشنهاد ۳۵ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومانی این سازمان، به ۳۳ میلیارد و ۹۰۰ میلیون کاهش پیدا کرد.

مجید اخوان با اشاره به دلایل کاهش بودجه سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی بیان کرد: از مهم‌ترین عوامل کاهش بودجه پیشنهادی سال ۱۳۹۷ سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی، تقدیم این لایحه در فصل آذرماه بود که موجب شد با بررسی‌های بیشتر برخی از موارد پیشنهادی حذف و تعدیل شود.

وی به اخذ مجوز اصلاحیه بودجه سال ۱۳۹۶ سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری قم اشاره کرد و گفت: با تعامل و همکاری خوبی که با رئیس هیئت مدیره سازمان میادین میوه و تره‌بار صورت گرفته است، بودجه این سازمان به ۱۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان کاهش داشته است.

اخوان با بیان اینکه شهرداری قم در نظر دارد بخشی از اختیارات خود را به برخی از معاونان خود واگذار کند اظهار کرد: شهرداری قم پیشنهاد لازم را در زمینه تفویض اختیار انجام امور به معاونان فنی و عمرانی و معاونت مالی و اقتصادی شهرداری ارائه کرده است که ارائه چک تا ۵۰۰ میلیون تومان و انجام معاملات تا سقف ۴۰۰ میلیون تومان از جمله این اختیارات است.

تصویب اخذ مجوز پرداخت هزینه ۱۰ دستگاه اتوبوس زائران اربعین و راهیان نور

بر اساس این گزارش، در این جلسه بودجه پیشنهادی سال ۱۳۹۷ سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی و همچنین مجوز اصلاحیه بودجه سال ۹۶ این سازمان به تصویب رسید.

همچنین علاوه بر تصویب اخذ مجوز اصلاحیه بودجه سال ۱۳۹۶ سازمان میادین میوه و تره‌بار، اخذ مجوز پرداخت هزینه ۱۰ دستگاه اتوبوس زائران اربعین و راهیان نور نیز به تصویب رسید.

گفتنی است لایحه اخذ مجوز آزادسازی اسناد مالکیت ۵۰ دستگاه مینی‌بوس که در سی و یکمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر قم به تصویب رسیده بود با رفع ایرادات بار دیگر به تصویب رسید.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار