جانشین رئیس مرکز خدمات سرمایه گذاری استان قزوین:
جانشین رئیس مرکز خدمات سرمایه گذاری استان قزوین گفت: با تدوین منطقی شاخص های اهلیت سرمایه گذار می توانیم ضمن صرفه جویی در هزینه و زمان، به اجرای طرح ها سرعت بخشیم.
کد خبر: ۵۶۸۸۲۸
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۴ 20 February 2018

به گزارش تابناک قزوین به نقل از خبرنگار مهر، در جلسه بررسی پرونده های سرمایه گذاری در استان که روز دوشنبه در محل ستاد سرمایه گذاری استان قزوین برگزار شد تعدادی از پرونده ها مورد بررسی مدیران و کارشناسان دستگاههای اجرایی قرار گرفت.

احمد بارگاهی در این جلسه گفت: یکی از مشکلات ما در استان نحوه شناخت اهلیت سرمایه گذار از نگاه دستگاه های اجرایی است و هنوز به یک جمع بندی واحد در ارزیابی نرسیده ایم.

مسئول ستاد خدمات سرمایه گذاری استان قزوین بیان کرد: باید شاخص های ارزیابی و بررسی اهلیت سرمایه گذار در کارگروههای تخصصی تعیین شود تا بر اساس آن بتوانیم نسبت به صدور مجوز اقدام کنیم.

وی اضافه کرد: اگر زمین به سرمایه گذاری واگذار شود و در ادامه روند اجرا متقاضی نتواند به تعهدات خود عمل کند بازپس گیری زمین مراحل قضایی و قانونی دارد که زمان می خواهد و مشکلاتی را برای دستگاهها ایجاد می کند لذا بهتر است در ابتدا دقت لازم صورت گیرد.

بارگاهی یادآورشد: اگر منابع سنجی متقاضیان از سوی نمایندگان دستگاهها در جلسات ستاد سرمایه گذاری درست و دقیق انجام شود می توان بر اساس واقعیتها تصمیم گرفت و زمینه حضور متقاضیان سرمایه گذاری در استان را مهیا کرد.

وی اظهارداشت:توان فنی و منابع مالی متقاضی در مراحل ابتدایی کار باید مورد ارزیابی دقیق قرار گیرد و اگر کسی فاقد صلاحیت لازم بود از دادن مجوز و وگذاری زمین خودداری شود.

بارگاهی تصریح کرد: در قانون جدید رفع موانع تولید بسیاری از موارد مانند وثیقه تسهیل شده که این روند نیز شناسایی سرمایه گذاران واقعی را دچار مشکل می کند اما باید به یک روش منطقی در این زمینه برسیم.

در این جلسه تقاضای چند سرمایه گذار در خصوص احداث مجتمع بین راهی مورد بررسی قرار گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار