سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی مهریز گفت: هم اکنون چهار هزار و 500 مورد از ظرفیت پذیرش دانشجو در این واحد دانشگاهی به دلیل کمبود دانشجو در سال تحصیلی 97- 96، بدون استفاده مانده است.
کد خبر: ۵۶۶۴۳۴
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۵ 15 February 2018

سید ضیاء مظلوم روز چهارشنبه در نشستی با خبرنگاران با بیان اینکه ظرفیت پذیرش این دانشگاه پنج هزار نفر دانشجوست، افزود: تعدد مراکز مختلف آموزش عالی در بیشتر شهرستان های استان یزد و نداشتن برخی رشته ها و به خصوص در گرایش های انسانی در دانشگاه آزاد مهریز موجب کاهش دانشجو در این واحد شده است . 
وی ادامه داد: هم اکنون 500 دانشجوی دختر و پسر در مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد در دانشگاه آزاد اسلامی مهریز مشغول به تحصیل هستند.
به گفته وی از این تعداد ، 250 نفر در رشته حسابداری دوره کاردانی و کارشناسی ، 50 نفر در رشته برق مقطع کارشناسی ارشد و بقیه نیز در رشته های برق ، عمران ، حسابداری و کامپیوتر در مقطع کارشناسی تحصیل می کنند.
مظلوم تصریح کرد: افزون بر 80 درصد دانشجویان دانشگاه بومی استان یزد هستند و بقیه از سایر مناطق برای ادامه تحصیل، این واحد دانشگاهی را در مهریز انتخاب کرده اند.
سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی مهریز یادآور شد: 15 عضو هیات علمی و 23 کارمند با این واحد دانشگاهی همکاری دارند و اکثر کارگاه های مورد نیار برای رشته برق در گرایش های مختلف با امکانات مورد نیاز وجود دارد.
مظلوم بیان کرد: : این دانشگاه در سال 90، تعداد20 رشته تحصیلی در مقاطع کاردانی و کارشناسی داشت که این عدد هم اکنون به 40 رشته افزایش یافت و دارای 15 کدرشته کارشناسی ارشد در دفترچه آزمون سراسری است.
مظلوم ، وسعت زمین دانشگاه آزاد مهریز را در مجموع 16 هکتار اعلام کرد افزود: از سال 1390 تاکنون زیربنای فضای ساختمانی دانشگاه از 6 هزار مترمربع به 12 هزار متر مربع افزایش یافته است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار