امام جمعه برازجان با اشاره به وضعیت نامطلوب آب شرب مردم دشتستان گفت: مسئولان باید برای تامین آب و مردم در صرفه‌جویی در مصرف آب همت کنند.
کد خبر: ۵۶۵۹۰
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۲ 03 July 2015
تابناک بوشهر: حجت‌الاسلام حسن مصلح در نماز جمعه امروز برازجان با تاکید بر لزوم بهره‌گیری مناسب از فرصت ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: ماه رمضان ماه مغفرت و رحمت و آمرزش گناهان است و باید از این فرصت به خوبی استفاده کنیم.

وی کمک به مساکین، دعا و احیای شب‌های قدر را در آمرزش گناهان مهم دانست و ادامه داد: در شب های قدر قرآن نازل شده است و مقدرات انسان‌ها در طول یک سال تعیین می‌شود.

امام جمعه برازجان به مذاکرات هسته‌ای ایران و کشورهای ۵+۱ اشاره کرد و افزود: این مذاکرات به روزهای سرنوشت‌ساز نزدیک می‌شود و آمریکایی‌ها تلاش دارند که با فضای فشار و تحریم مذاکرات را تحت تاثیر قرار دهد.

وی آمریکا را مسئول هر گونه شکست و چالش در مذاکرات دانست و اضافه کرد: یک توافق خوب مصالح نظام را تامین می‌کند و با تدابیر رهبری و فعالیت دقیق تیم هسته‌ای، دشمنان به اهداف خود نمی‌رسند.

حجت‌الاسلام مصلح به تلاش‌های آمریکایی‌ها برای ایجاد اختلاف بین مسلمانان اشاره کرد و افزود: آمریکا برای براندازی نظام اسلامی تاکنون ۶۰ توطئه طراحی کرده است و هیچ‌گاه به این دسیسه‌های خود پایان نخواهد داد.

وی در پایان به وضعیت نامطلوب آب در دشتستان اشاره کرد و ادامه داد: در این راستا مسئولان باید برای تامین آب مناسب برای مردم این شهرستان تلاش کنند و مردم نیز با صرفه‌جویی و مصرف بهینه، زمینه را برای استفاده همگان از اب فراهم سازند.

توسعه عسلویه شتاب گیرد/ عقب‌افتادگی‌ها جبران شود

حجت‌الاسلام سید علی هاشمی‌نژاد نیز در خطبه‌های امروز نماز جمعه عسلویه اظهار داشت: روزه دارای برکات فراوانی است و باید تلاش کنیم که فرصت‌های معنوی این ماه را از دست ندهیم.

وی با بیان اینکه خلوت با خدا در این شب‌ها دارای ارزش بسیار زیادی است، ادامه داد: در این شب‌ها و روزها منش و روش پیامبر و امامان را فراموش نکنیم و در دعاهای خود دیگران را به یاد داشته باشیم و برای ظهور امام عصر(عج) و سلامتی نایب بر حقش رهبر معظم انقلاب و پیروزی مسلمانان دعا کنیم.

هاشمی‌نژاد، بیانات مقام معظم رهبری را حیاتبخش، روح افزا، راهگشا و هدایت‌گر توصیف کرد و افزود: مقام معظم رهبری در مورد مذاکرات هسته‌ای فرمودند که هر کس روند مطالبات آمریکایی‌ها را نگاه کند، دو نکته در آن است؛ یکی اینکه هدف آنها ریشه‌کن کردن صنعت هسته‌ای ماست و دیگری اینکه خود اینها بیشتر به توافق نیاز دارند.

وی بیان کرد: مشکل است که آمریکایی به هدفشان برسند، چون طرف مذاکره، ایران اسلامی است و ملت اجازه نمی‌دهد آنها به خواسته‌های نامشروع خود برسند و چرخ پیشرفت علمی کشور ما را متوقف کنند.

امام جمعه عسلویه با اشاره به در پیش بودن شب‌های نوزدهم و بیست‌ویکم رمضان ایام ضربت خوردن مولای متقیان حضرت علی(ع) و شب‌های قدر، گفت: خداوند وعده بخشش داده است و سفره خاصی گسترده که باید استفاده کنیم و بهترین اعمال در این شب‌ها دعا است.

وی به حضور عبدالله نادری به عنوان فرماندار در شهرستان عسلویه اشاره کرد و خطاب به وی اظهار داشت: از شما می‌خواهم خودتان را بیشتر نشان دهید؛ شما مدیر و مدبر و کاردان هستید و بعد از یک مدت که ما ضرر کردیم، امیدواریم با آمدن شما تحول چشمگیری در منطقه ایجاد شود.

حجت‌الاسلام هاشمی‌نژاد با تاکید بر اینکه مسئولان شهرستانی باید تصمیمات میدانی بگیرند، اضافه کرد: مسئولی مانند فرماندار باید در متن و بطن و پای کار حاضر باشند. ما از فرماندار حمایت می‌کنیم و امیدواریم شاهد پیشرفت و تسعه بیشتری باشیم.

ایران قربانی بزرگ تروریست است/ آمریکا از ادعای حقوق بشر شرم کند

حجت‌الاسلام محمد گنجی  نیز در خطبه‌های امروز نماز جمعه جم با اشاره به نزدیک شدن به شب‌های قدر، اظهار داشت: شب‌های قدر دارای ارزش و جایگاه بسیار مهمی است و باید تلاش کنیم که از این شب‌ها بیشترین استفاده را ببریم.

وی در ادامه به تاکیدات مکرر قرآن کریم بر احسان و نیکوکاری اشاره کرد و ادامه داد: احسان دارای آثار و برکات بسیار زیادی است و همه ما باید تلاش کنیم که بتوانیم به دیگران کمک کنیم و در زمینه‌های مختلف یاری‌گر نیازمندان باشیم.

امام جمعه جم با اشاره به ۱۲ تیرماه سالروز جنایت آمریکا در خلیج فارس و سرنگونی هواپیمای مسافربری ایران، اظهار داشت: این حمله باعث شهادت ۲۹۸ مسافر شد که تعداد زیادی از آنها را کودکان تشکیل می‌دادند؛ آمریکا مدعی دروغین حقوق بشر است.

وی با بیان اینکه آمریکا جنایات متعددی را در زمینه ترور شخصیت‌های نظام داشته است، اضافه کرد: ایران بزرگترین قربانی تروریسم است و ۱۷ هزار نفر در کشور قربانی تروریسم شده‌اند.

حجت‌الاسلام گنجی به تغییرات صورت گرفته در این شهرستان و فعالیت فرماندار جدید جم اشاره کرد و افزود: امیدواریم با تلاش و فعالیت و برنامه‌ریزی فرماندار جدید شهرستان شاهد توسعه شتابان جم و دستیابی به اهداف مورد نظر باشیم.

وی همچنین به اقدامات صورت گرفته برای توسعه عمرانی شهرها و روستاهای شهرستان جم اشاره کرد و ادامه داد: نیروی انتظامی نیز اقدامات بسیار خوبی را در راستای مقابله با اشرار و خلافکاران داشته است.

امام جمعه جم در ادامه با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران و ۵+۱ گفت: این مذاکرات به ایستگاه‌های پایانی رسیده است و این مذاکرات هر نتیجه‌ای که داشته باشد، نمی‌تواند خللی در توسعه و پیشرفت کشور ایجاد کند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار