جشن بزرگ سالروز آسازسازی مهران و همچنین بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی شامگاه چهارشنبه در پارک تفریحی چغاسبز ایلام برگزار شد.
کد خبر: ۵۶۴۲۲
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۴ 02 July 2015
به گزارش تابناک ایلام،این جشن با حضور دبیرکل بنیاد بین المللی فردوسی، جمع زیادی از مسوولان محلی و شمار زیادی از اقشار مختلف مردم برگزار شد.
در این آیین که با استقبال عموم مردم مواجه شد با اجرای برنامه های شاد و موسیقی و ورزشهای پهلوانی سالروز حماسه آزادسازی شهر مرزی مهران گرامی داشته شد.
در این آیین یاسر موحد فر، دبیر کل بنیاد بین المللی فردوسی و دبیر ستاد ترویج فرهنگ پهلوانی پیرامون مساله عفاف و حجاب زنان از نگاه فردوسی، ارادت این شاعر حماسه سرای ایرانی به خاندان اهل بیت و حماسه سازی های ایران مطالبی را ارایه کرد.
همچنین در این آیین دومین شعبه بنیاد بین المللی فردوسی همزمان با سالروز آزادسازی مهران افتتاح و فعالیت خود را آغاز کرد.
به گفته موحد فر، این بنیاد سال 84 در پایتخت کشور راه اندازی شد و تاکنون تنها شعبه آن در شهر طوس واقع در خراسان رضوی راه اندازی شده و فعالیت می کند.
در این آیین همچنین شمس الدین مرادی از اساتید برجسته هنر خوشنویسی استان ایلام به عنوان مسوول شعبه بنیاد بین المللی فردوسی در استان ایلام معرفی شد.
شهر مرزی مهران 10تیر ماه سال 65 در عملیات کربلای یک توسط رزمندگان اسلام از دست ارتش متجاوز بعث عراق آزاد شد و به آغوش وطن بازگشت.
در این عملیات بیش از 9 هزار نفر از قوای بعثی کشته و زخمی شدند و بیش از یک هزار و 200 نفر نیز به اسارت رزمندگان اسلام در آمدند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار