سومین دوره جشنواره فیلم فجر در ایلام کار خود را آغاز کرد.
کد خبر: ۵۶۰۸۶۸
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۹ 03 February 2018

 به گزارش تابناک ایلام، در شهر بدون سینمای ایلام و در مجتمع فرهنگی هنری ارشاد اسلامی استان برای سومین سال متوالی شاهد حضور فیلم‌دوستانی بودیم که آمده بودند فیلم‌های سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر را به تماشا بنشینند.

«محمد نوذری»، معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام، در این مراسم با بیان اینکه هر ملتی و کشوری آرزوی فرهنگ و غنای تاریخی ملت ایران اسلامی را دارد، اظهار کرد: ما در طول تاریخ ملت ایران، افرادی را داشته‌ایم که در مبحث فرهنگی بسیار تأثیرگذار بوده‌اند و امروز بسیاری از ملت‌ها که از غنای فرهنگی و تاریخی برخوردار نیستند به دنبال تاریخ‌سازی برای خود هستند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام، یادآور شد: ما غنای فرهنگی و اصالت تاریخی داریم که همواره فرهنگ ما در طول تاریخ فرهنگی غالب بوده است، شاهنامه خواست یک تاریخ و ملت بوده است که غنای فرهنگی این ملت را برای ملت‌های دیگر به نمایش بگذارد.

نوذری بابیان اینکه امروز در عرصه تهاجم فرهنگی برای مقابله بافرهنگ دینی و اسلامی ملت ایران قرار داریم، گفت: عصر امروز، عصر جنگ‌های فرهنگی است که در این راستا دشمنان تلاش می‌کنند فرهنگ اسلامی و ملی ما را دچار خدشه کنند.

وی با اشاره به اینکه هیچ‌کس به‌اندازه اصحاب فرهنگ و هنر نمی‌تواند مدافع فرهنگ باشد، گفت: ایلام هم غنای فرهنگی و تاریخ دارد و هم تاریخ 8 سال دفاع مقدس را در دل خود جای‌داده است که فرهنگ ایثار و شهادت و گذشت و مجاهدت مردمی است که در این راه جان خود را فدا کردند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام، اظهار کرد: زبان هنر به‌ویژه تصویر بسیار تأثیرگذار است و بسیاری از مشکلات جامعه را می‌توان با انتقال پیام از طریق سینما و تصویر در جامعه مرتفع کرد و زبان هنر و منطق هنری می‌تواند در کاهش مشکلات بسیار مهم و تأثیرگذار باشد.

 نوذری با اشاره به اینکه هیچ ابزاری اثرگذارتر از انتقال پیام از طریق هنر و رسانه نیست، خاطرنشان کرد: باید تلاش کرد که در قالب سینما فرهنگ و تمدن ایرانی و اسلامی و رشادت و ایثارگری‌های مردمان این سرزمین را به جامعه بین‌الملل انتقال دهد.

«علی محمدنیاکان» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز در این مراسم اظهار کرد: نمایش فیلم‌های جشنواره فجر در استان ایلام برای سومین سال متوالی مایه‌ی خرسندی است

وی از افتتاح نمایشگاه کتاب ایلام در 17 بهمن خبر داد و گفت: در این نمایشگاه آخرین تازه‌های نشر به ایلام خواهد آمد.

محمدنیاکان از افتتاح نگارخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در چند روز آینده خبر داد.

در ادامه «وحید اسلامی» کارگردان و منتقد سینما، گفت: یکی از تفاوت‌های جهان سوم و جهان اول در نوع نگاه به سینما است.

وی جشنواره فیلم فجر را فرصتی مناسب برای نشان دادن اندیشه‌های هنرمندان دانست و مقام معظم رهبری تاکید دارند که «کلید توسعه کشور در سینماست» و با وجود نعمت سینما می‌توان بسیاری از مشکلات جامعه را حل کرد. 

اسلامی ابراز امیدواری کرد مسئولان مفهوم سینما را به خوبی درک و از آن حمایت واقعی کنند.  

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار