رئیس هیأت سوارکاری سمنان:
رئیس هیأت سوارکاری استان سمنان گفت: موزه اسب در سمنان با رویکردهای گردشگری، تاریخی و آموزشی دایر می‌شود.
کد خبر: ۵۵۹۳۰۹
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰ 30 January 2018

به گزارش تابناک سمنان، محمدحسین متولیان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به اینکه دنبال ایجاد مجموعه‌های سوارکاری در استان سمنان هستیم، افزود: ایجاد زمین‌های کورس و مجموعه‌هایی که می‌تواند برای حمایت از باشگاه‌ها در قالب زیرساخت بیان شوند، باید شکل گیرد.

رئیس هیأت سوارکاری استان سمنان با تأکید بر اینکه ۸۰ درصد DNA و میکروچیپ‌گذاری در استان سمنان انجام‌ شده است، تصریح کرد: این امور جزو کارهای زیربنایی است که در استان در حال انجام است و ضرورت انجام آن وجود دارد.

متولیان با بیان اینکه تشکیل کمیته‌های تخصصی را در هیأت استان داریم که هر کدام مسائل را تخصصی در حوزه وظایف خود پیگیری می‌کنند، گفت: ۱۴ کمیته داریم که رئیس و اعضایی دارند.

وی ادامه داد: برنامه یک‌ساله مانند درساژ، پرش با اسب، پونی‌سواری، ولتیژ، استقامت، اسب اصیل و رشته‌های دیگر ارائه شد و هدف فعالیت و جذب افراد و ارتباط این کمیته‌ها با کمیته‌های فدراسیون است تا در این زمینه کارهای ارزشمندی ارائه دهند.

رئیس هیأت سوارکاری استان سمنان با اشاره به اینکه مجموعه موزه اسب در سمنان در حال ساخت است، تصریح کرد: این مجموعه در کشور بی‌نظیر است و مراحل قانونی کاری آن انجام و به نتیجه رسیده است، کارهای نرم‌افزاری آن در حال انجام است.

متولیان با تأکید بر اینکه هرچقدر جلوتر می‌رویم این کار بزرگ‌تر و جذاب‌تر است، اضافه کرد: ارتباطات خوبی با مجموعه‌های تخصصی گرفتیم که در این زمینه دارند کار می‌کنند و با آن‌ها رایزنی می‌کنیم، تا بتوانیم به لحاظ نرم‌افزاری و مطالبی که در بخش‌های مخالف ارائه می‌شود به‌صورت تخصصی کارها را پیش ببریم و برای مخاطبان بیشتری می‌توانیم ارائه کنیم.

وی تصریح کرد: کار ما در این بخش صرفاً روبنایی ساخت سازه‌ای نیست که در اختیار قرار گیرد؛ زیرا موزه اسب جنبه گردشگری، تاریخی و آموزشی دارد و همه این موارد باید مانند پازل در کنار هم چیده شود تا به نتیجه برسیم.

رئیس هیأت سوارکاری استان سمنان با اشاره به اینکه زیرساخت‌ها این‌طور نیست که بگوییم یک‌دفعه به نتیجه برسد، افزود: قاعدتاً برای ایجاد یک زمین کورس استاندارد به متراژ بالای زمین نیاز است، در بسطام این جنس زیرساخت در حال شکل‌گیری است ولی هزینه‌های بالایی دارد که از عهده یک سازمان و اداره بر‌نمی‌آید.

متولیان با بیان اینکه سعی داریم با کمک خیران و پیشکسوتان و خود سوارکاران این کار انجام و اصلاح شود، تصریح کرد: مسابقات خوبی در زمین کورس بسطام، گرمسار و آرادان برگزار شد و در دهه مبارک فجر هم پیش‌بینی برنامه‌ها را داشتیم.

وی تأکید کرد: هنوز برگزاری این مسابقات قطعی نشده است تا اعلام شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار