در سال دولت و ملت، همدلی همزبانی
تابناک : نماینده ولی فقیه در استان مرکزی از تدوین سند علمی و پژوهشی همدلی و همزبانی دولت و ملت ویژه این استان خبرداد.
کد خبر: ۵۵۸۷۱
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۵ 01 July 2015

به گزارش خبرگزاری تابناک مرکزی،آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در نشست شورای فرهنگ عمومی استان مرکزی در محل بیت امام جمعه اراک که با حضور محمود زمانی قمی استاندار و سردار محسن کریمی فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی و تنی چند از مدیران دستگاه های اجرایی استان مرکزی همراه بودگفت: این سند علمی با توجه به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری تدوین شده و حاصل سه ماه تلاش کارشناسان و اساتید دانشگاه های نقاط مختلف استان مرکزی است.

امام جمعه اراک ادامه داد: سند دولت و ملت ،همدلی و همزبانی استان مرکزی در سه بخش مبانی همدلی و همزبانی، ویژگی های نظری و راهکارهای تحقق این شعار تدوین شده و وظایف همه دستگاه های اجرایی نیز به صورت جداگانه مشخص شده که در اسرع وقت ابلاغ می شود.

وی اظهار کرد: در صورتی که همه مدیران دستگاه های اجرایی با دقت به وظایف خود عمل کنند، این سند می تواند به عنوان الگویی جامع و کامل به همه نقاط کشور معرفی شود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در خصوص تدوین برنامه ششم فرهنگی استان مرکزی نیز گفت: مسوولان ارشد و تاثیر گذار استان مرکزی در تدوین این برنامه باید برنامه های فرهنگی پیشین این استان را با دقت مطالعه کرده و از نقاط قوت آن برنامه های استفاده کنند.

امام جمعه اضافه کرد: آمارهای طلاق، بیکاری، عدم علاقه جوانان به ازدواج، فقر و اعتیاد در این استان تلخ و نگران کننده است بنابراین مسوولان باید این مسائل را جدی گرفته و برای پیشگیری از این آسیب های اجتماعی برنامه ریزی های بلند مدت و هوشمندانه تدوین کنند.

وی گفت:تعداد زندانی های زندان های نقاط مختلف استان مرکزی تا سال 1390 به دو هزار و 500 نفر هم نمی رسید اما هم اکنون بیش از پنج هزار نفر به جرم های مختلف در زندان های این استان در بند هستند بنابراین جلوگیری از بالا رفتن این آمار و کاهش آسیب های اجتماعی در استان نیازمند مدیریت جهادی و برنامه ریزی های مدون فرهنگی است.

آیت الله دری نجف آبادی خاطرنشان کرد: مسوولان و دولتمردان در استان مرکزی باید به دوراز گرایش های سیاسی برای تنظیم سند راهبردی توسعه استان مرکزی برای برای پنج سال آینده اقدام کنند.

وی در خصوص دستورالعمل ابلاغی از وزارت کشور در خصوص نظارت بر فروشگاه های عرضه پوشاک و لباس نیز گفت: هدف این دستورالعمل جلوگیری از ترویج غربزدگی و مدهایی مغایر با اسلام و مذهب مقدس تشیع و شخصیت ایران اسلامی است.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: گمرک، شهرداری، شوراهای اسلامی شهر، نیروی انتظامی، سپاه پاسداران، بسیج، بسیج اصناف، اتاق اصناف، سازمان صنعت معدن و تجارت، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، ستاد امر به معروف و نهی از منکر، صداو سیما و تعزیرات حکومتی در اجرای این دستورالعمل باید نقش خود را به درستی ایفا کنند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در خصوص برقراری تعامل سازنده و اعتماد متقابل بین مردم و مسوولان نیز گفت: موانع جلب اعتماد مردم به مسوولان و کارگزاران نظام باید در اسرع وقت شناسایی و رفع شود.

وی مصرف بی رویه بیت المال، عدم دسترسی آسان به مسوولان، عدم شایسته سالاری، سوئ استفاده از موقعیت شغلی و عدم آگاهی مردم از فعالیت ادارات را مهمترین دلایل بی اعتمادی مردم به مسوولان عنوان کرد و گفت: برگزاری میزگرد تخصصی و پاسخ به سوالات مردم، حضور مستمر مسوولان در جامعه و اماکن عمومی مثل مساجد و حسینیه ها و حضور در روستاها به خصوص مناطق محروم از مهمترین اقدامات برای جلب رضایت مردم است.

شکرالله حسن بیگی معاون سیاسی و امنیتی استانداری استان مرکزی نیز در این نشست با بیان اینکه طرح فعالیت مسوولان در اتاق های شیشه ای باید در استان مرکزی عملیاتی شود گفت : اقدامات و فعالیت های مدیران دستگاه های اجرایی باید برای مردم روشن و ملموس باشد.

تشکیل یک کارگروه برای ایجاد تعامل سازنده بین مردم و مسوولان از سوی استانداری مرکزی و با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد، سپاه روح الله و دانشگاه های استان مهمترین مصوبه این نشست بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار