کارشناس توانبخشی بهزیستی سمنان خبر داد:
کارشناس توانبخشی بهزیستی شهرستان سمنان گفت: 2 هزار و 844 مددجو در شهرستان سمنان از بهزیستی خدمات می گیرند.
کد خبر: ۵۵۸۲۴۵
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۹ 28 January 2018

به گزارش تابناک سمنان، سارا نصیری کارشناس توانبخشی بهزیستی شهرستان سمنان در گفتگو با خبرنگار قومس از خدمات دهی بهزیستی سمنان به بیش از 2 هزار مددجو خبر داد و گفت: بیشترین معلولیت مددجویان شامل بینایی، جسمی، ذهنی، روانی، شنوایی، صوتی و گفتاری است.

تصاویر خبری استان سمنان با شبکه اطلاع رسانی مرآت

وی با بیان اینکه1 هزار و 719 نفر از مددجویان مرد و 1هزارو 125 نفر زن هستند، بیان کرد: بیشترین معلولیت ها مربوط به مشکلات جسمی، حرکتی و کمترین آنها مربوط  به  مشکلات صوتی و گفتاری است.

نصیری  اظهار کرد: حدود 500 نفر از مددجویان، مستمری بگیر سازمان هستند و ماهانه از 93 تا 400 هزار تومان مستمری می گیرند.

کارشناس توانبخشی بهزیستی شهرستان سمنان در خصوص خدمات ارائه شده به مددجویان گفت: افرادی که در مراکز شبانه روزی نگهداری می شوند کسانی هستند که  خانواده قادر به نگهداری آنها نیستند و مقدار کمی  از هزینه نگهداری آنها مربوط به خانواده و بخشی  هم بر عهده ی سازمان است.

وی افزود: بیشترین هزینه مربوط به  نگهداری مددجویان مراکز روزانه نیز برعهده دولت و بخشی هم برعهده خانواده است.

نصیری در خصوص طرح ویزیت در منزل گفت:  این طرح برای افراد دارای معلولیت های شدید است و کادر درمانی اعم از پزشک، پرستار، کاردرمان و روانشناس ماهی دوبار  با مراجعه به منزل مددجو بطور رایگان او را ویزیت می کنند.

وی  اظهار کرد: در طرح مراقبت در منزل نیز معمولا 3 روز در هفته روزی 3 ساعت مراقب با حضور در  منزل افراد دارای معلولیت شدید، در جابجایی و ورزش دادن به او کمک می کند.

کارشناس توانبخشی بهزیستی شهرستان سمنان با اشاره به مراکزی به نام کارگاههای تولیدی ـ حمایتی، گفت: در این مراکز مددجویانی که امکان اشتغال پایدار در بیرون از منزل را ندارند، فعالیت نموده و و تولیدات آنها به فروش می رسد.

وی تصریح کرد: مددجویانی که از مراکز روزانه ترخیص می شوند، وارد مراکز حرفه آموزی شده و برای ورود به کارگاههای حمایتی تولیدی  مهیا می شوند.

نصیری  در خصوص تهیه وسایل پزشکی و پیراپزشکی مددجویان  اظهار کرد: بخشی از هزینه تهیه این وسایل بر عهده بهزیستی است و بخشی را هم  مددجو با ارائه فاکتور خرید از سازمان دریافت می کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار