فرماندار شهرستان پارس‌آباد گفت:‌ انجمن‌ها و نهادهای مردم‌نهاد در زمینه احیا و ترویج امر به معروف و نهی از منکر باید در شهرستان پارس‌آباد راه‌اندازی و فعال شود.
کد خبر: ۵۵۳۱۰
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۰ 30 June 2015

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، مهدی احمدی صبح امروز در جلسه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان پارس‌آباد اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر یکی از مهمترین برنامه‌های فرهنگی جامعه اسلامی است و این موضوع بر اساس قانون اساسی بر گرفته از مکتب اسلامی بوده و با عمل به این فرائض دینی شاهد رشد جامعه می‌شویم.

وی با تشریح اهمیت فلسفه امر به معروف و نهی از منکر در اسلام که از مهمترین اهداف امام حسین(ع) در قیام عاشورا است، گفت: در اجرای این قانون موانع و مشکلاتی وجود دارد که باید با بررسی و آسیب‌شناسی عدم اجرای امر به معروف و نهی از منکر مشخص شود.

فرماندار شهرستان پارس‌آباد با تاکید بر بکارگیری روش‌ها و شیوه‌ها در برخورد با انواع منکر در جامعه و تبیین مکانیسم‌های عمل به این فرایض دینی تصریح کرد: باید فرهنگسازی برای رفع موانع فرهنگی و اقتصادی با همت و عزم ملی انجام شود.

احمدی به تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر در ادارات، ترویج نقدپذیری در بین کارکنان و فعال کردن نهادهای مردمی و استفاده از روحانیت برای ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در شهرستان پارس‌آباد تاکید کرد.

امام جمعه پارس‌آباد نیز در این جلسه با تاکید بر برگزاری جلسات شورا به‌صورت کاربردی و با مقایسه کشورمان در قبل از انقلاب بیان کرد: ثروت کشور ایران را در قبل از انقلاب توسط استکبار به غارت می‌بردند و ملت را فقیر می‌پنداشتند در حالی که پس از انقلاب هم با انواع کارشکنی‌ها و تحریم‌ها و ترورها درصدد جلوگیری از پیشرفت ما هستند.

حجت‌الاسلام سیدسعید رشادی با بیان اینکه ایران رتبه 13 علمی در دنیا است و جزو کشورهای پیشرفته محسوب می شود و این مذاکرات هسته ای بهانه‌ای بیش نیست چرا که قصد آنان جلوگیری از پیشرفت‌های نظام جمهوری اسلامی ایران است، افزود: دشمن با جنگ سخت‌افزار نتوانست جلوی پیشرفت ما را بگیرد و فرهنگ ما را نشانه رفته است.

وی با تاکید بر آسیب‌شناسی مشکلات اجتماعی جامعه گفت: اگر مشکل معیشتی و اشتغال مردم حل شود خیلی از مشکلات و ناهنجاری‌ها مرتفع می‌شود که باید برای رسیدن به این مهم اقتصاد مقاومتی در شهرستان پارس‌آباد مد نظر و در اولویت باشد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار