سرپرست گمرک استان البرز با بیان اینکه در ۹ ماه سال جاری میزان رشد صادرات البرز در مقایسه با سال گذشته ۱۰۶ درصد رشد داشته است، گفت: ارائه تسهیلات به صادرکنندگان در قالب انجام تشریفات ارزیابی در محل مدنظر متقاضی سبب افزایش رشد صادرات در البرز شده است.
کد خبر: ۵۴۸۴۴۵
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۳ 06 January 2018

به گزارش تابناک : علی‌اصغر بناساز با اشاره به صادرات در 9 ماه سال جاری، اظهار داشت: میزان صادرات گمرک استان البرز در این مدت 115 میلیون و 418 هزار و 694 دلار و به وزن 98 هزار و 699 تن بوده است.

سرپرست گمرک استان البرز با بیان اینکه در این مدت در بخش صادارت 2 هزار و 424 اظهارنامه اظهار شده است، ادامه داد: ارزش دلاری صادرات در این مدت در مقایسه با 9 ماه سال گذشته، 106 درصد رشد داشته است و از نظر وزن هم 100 درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین میزان صادرات کالاها در زمینه خمیرهای ماکارونی، آرد، محصولات شوینده، رب گوجه‌فرنگی و به کشورهای عراق، افغانستان، امارات متحده عربی و انگلستان بوده است، بیان کرد: در بخش واردات در 9 ماه سال جاری، 388 میلیون و 361 هزار و 947 دلار کالا از طریق گمرک استان البرز وارد شده است.

بناساز با بیان اینکه وزن کالاهای وارداتی در این مدت 78 هزار و 496 تن در قالب 2 هزار و 597 فقره اظهارنامه بوده است، اضافه کرد: میزان کالاهای وارداتی 2 میلیارد و 30 میلیون و 1282 هزار ریال بوده است که از نظر دلاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 44 درصد و از نظر وزن 84 درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به اینکه درآمد ورودی دریافتی در این مدت نسبت به مدت مشابه دارای 30 درصد رشد بوده است، عنوان کرد: بیشترین میزان کالاهای وارداتی چای سبز، خودرو و قطعات آن، ماشین‌آلات صنعتی و از کشورهای چین، سریلانکا و امارات متحده عربی بوده است.

بناساز با بیان اینکه گمرک استان البرز همچنان آماده ارائه تسهیلات به صادرکنندگان در قالب انجام تشریفات ارزیابی در محل مدنظر متقاضی است، افزود: این امر سبب افزایش رشد صادرات در استان البرز شده است.

 

 

منبع : تسنیم 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار