عضو شورای شهر قزوین:
عضو شورای اسلامی شهر قزوین با اشاره به اینکه در برنامه دوم پنج‌ ساله شهرداری قزوین کلی‌گویی شده است، گفت: این نقص است و باید این برنامه ریزتر و به جزییات آن پرداخته شود.
کد خبر: ۵۴۸۱۰۳
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۲ 06 January 2018

 مهدی عبدالرزاقی در گفت‌وگو با خبرنگار تابناک در قزوین با اشاره به برنامه‌ نخست پنج‌ ساله شهرداری قزوین اظهار داشت: تاکنون چه میزان از این برنامه در توسعه و پیشرفت شهری محقق شده است.

وی افزود: راه‌اندازی مطالعات و پژوهش‌های شهرداری، تشکیل سازمان املاک و مستغلات شهرداری، تدوین حساب‌های شهرداری به تعهدی و برنامه‌ریزی توسعه منابع درآمدی سازمان در راستای خودکفایی از جمله چشم‌اندازهای برنامه نخست بوده که باید بررسی کرد تا چه میزان محقق شده است.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین اضافه کرد: طرح آبیاری قطرهای، طرح آبیاری با سیستم، پروژه پساب شهرداری به باغستان سنتی و بوستان باراجین، احداث تکمیل و سیل بند و سیل برگردان، خرید وسایل نقلیه، حمل و نقل و دفع زباله و انتقال مزاحمت‌های شهری به خارج از شهر از دیگر چشم‌اندازهای برنامه نخست است.

عبدالرزاقی با بیان اینکه 80 تا 90 درصد چشم‌اندازهای برنامه نخست اجرا نشده است، عنوان کرد: اگر قرار است برنامه دوم به سرنوشت برنامه نخست دچار شود، چرا باید وقت خود را صرف برنامه‌نویسی کرده و همین رویه عادی را پیش ببریم.

این عضو شورا یادآور شد: اگر قرار است برنامه دوم پنج‌ ساله شهرداری قزوین براساس چشم‌اندازهای آن انجام شود، باید این برنامه دقیق و روشن بوده تا در رشد و پیشرفت شهری تأثیرگذار چشمگیری داشته باشد.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین با اشاره به اینکه در برنامه دوم پنج‌ ساله شهرداری قزوین کلی‌گویی شده است، اضافه کرد: این نقص است و باید این برنامه ریزتر و به جزییات آن پرداخته شود.

عبدالرزاقی با بیان اینکه پایان برنامه نخست پنج‌ ساله شهرداری قزوین سال 93 است، ادامه داد: اکنون سال 94 و 95 گذشته و در سال 96 هم برنامه در نظر گرفته نشده است که خود جای تأمل دارد.

وی با بیان اینکه برنامه دوم پنج‌ ساله شهرداری قزوین باید واقع بینانه نوشته شود، گفت: باید این برنامه با طراحی نوشته شود تا قابلیت اجرایی داشته باشد.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین اذعان کرد: اگر بتوان برنامه دوم پنج‌ ساله شهرداری قزوین را واقعی بنویسیم، قابلیت اجرایی دارد و می‌توان 80 تا 90 درصد آن را عملیاتی کرد تا با تحقق آن، همانند برنامه نخست بر زمین نماند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار