مدیرکل راه و شهرسازی قزوین تأکید کرد
مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین با تأکید بر لزوم تهیه یک طرح جامع بازآفرینی بافت‌های ناکارآمد و تاریخی برای قزوین گفت: باید از تئوری‌پردازی‌های پراکنده و متفاوت عبور کرد.
کد خبر: ۵۴۸۰۹۱
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۷ 06 January 2018

 به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، مسعود حق‌لطفی در جلسه ارائه طرح مطالعات مسیر گردشگری محدوده دروازه درب کوشک تا دروازه امامزاده حسین(ع) اظهار داشت: در برنامه اجرایی اداره‌کل راه و شهرسازی حوزه بازآفرینی که در سال جاری تعیین و مشخص شده است، محله‌های هدف این اداره‌کل شامل بلاغی، سردار، دیمج، امامزاده حسین(ع) و چند محله دیگر قرار دارد.

وی ادامه داد: تمام این محلات به نوعی به صورت پراکنده در هسته مرکزی بافت تاریخی شهر قزوین قرار دارد و از این نظر بازآفرینی این محلات برای اداره‌کل راه و شهرسازی استان از اهمیت بالایی برخوردار است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین با بیان این مطلب که نیاز به یک طرح بالادستی برای بازآفرینی داریم تا نشان دهد در چه فضایی و بر چه اساسی در این محله‌ها کار کنیم، خاطرنشان کرد: با توجه به تعدد موضوعات و همچنین پراکندگی و گستردگی محلات هدف بازآفرینی، باید طرحی جامع باشد تا همه آن‌ها را در کنار هم دید.

حق‌لطفی با اشاره به این که قزوین تجربه خوبی در بحث بازآفرینی و نوسازی بافت تاریخی همانند سرای سعدالسلطنه و بافت‌های ناکارآمد دارد، بیان کرد: آخوندی وزیر راه در نشست مدیران کل راه و شهرسازی تأکید ویژه‌ای بر ایجاد همکاری مستمر بین ادارات کل استان‌ها با دستگاه‌های اجرایی امر بازآفرینی همانند شهرداری‌ها، میراث فرهنگی و سایر دستگاه‌ها داشته و لزوم جلب مشارکت مردم این محلات را هم در تحقق برنامه‌ها ضروری عنوان کرد.

این مسؤول تأکید کرد: یکی از اساسی‌ترین اهداف بازآفرینی پایدار شهری رونق و توسعه صنعت گردشگری استان است که باید با ارائه بهترین طرح‌ها و برنامه‌ها محقق شود.

دبیر ستاد بازآفرینی استان قزوین خاطرنشان کرد: نکته حائز اهمیت این است که دیگر هنگام اقدام و عمل رسیده و باید برنامه‌ریزی لازم برای انجام اقدامات کوچک را آغاز کرده و در پی آن، طرح‌های میان‌مدت و بلندمدت خود را اجرایی کنیم.

حق‌لطفی با تأکید بر لزوم تهیه یک طرح جامع بازآفرینی بافت‌های ناکارآمد و تاریخی برای قزوین مطرح کرد: باید از تئوری‌پردازی‌های پراکنده و متفاوت عبور کرده و با اجرای برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلند‌مدت بافت‌های ناکارآمد شهری و محله‌های تاریخی شهر را احیا کنیم.

گفتنی است در این جلسه مهندسان مشاور هرم‌پی طرح مطالعاتی مسیر گردشگری محدوده دروازه درب کوشک تا دروازه امامزاده حسین(ع) را که با همکاری شهرداری قزوین تهیه شده را ارائه کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار