این روزها ورزش بیضا مورد بی‌مهری و بی‌توجهی مسئولان قرار گرفته است و این درحالیست که بیشتر جمعیت این بخش از شهرستان سپیدان را جوانانی با استعدادهای ورزشی فوق‌العاده‌ تشکیل می دهد، ورزش بخش بیضا شرایط خوبی به سر نمی برد.
کد خبر: ۵۴۶۷۶۴
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۰ 02 January 2018

تابناک فارس به نقل از مارگون:کمبود فضاهای ورزشی، تفریحی و فرهنگی در روستاهای بیضا شهرستان سپیدان جوانان و نوجوانان را از فعالیت های ورزشی و فرهنگی بی نصیب کرده است. منطقه بیضا از توابع شهرستان سپیدان یکی از شهرستان مهم استان فارس و قطب گردشگری کشور با دارا بودن بیشترین جمعیت جوان و نوجوان اما از نبود امکانات تفریحی ،فرهنگی و ورزشی رنج می برد جوانان و نوجوان روستاهای بیضااوقات فراغتشان به بطالت می گذرانند.

توسعه فضاهای ورزشی امری بسیار مهم و حائز اهمیت برای جوانان و نوجوانان روستایی است که با رفع این معضل بسیاری از مشکلات به‌ویژه موضوع اوقات فراغت از بین خواهد رفت، به طور قطع با ایجاد فضای لازم برای حضور ورزشکاران روستایی درعرصه ورزش که می تواند در کنار مبحث ارتقاء سطح سلامت و افزایش نشاط و شادابی بین اقشار مختلف جامعه روستایی، زمینه های تقویت هر چه بیشتر ورزش و حضور استعدادهای فراوانی را که در مناطق روستایی زندگی می کنند و از هیچگونه امکانات ورزشی لازم برخوردار نیستند را فراهم نمود.

جوانان ونوجوانان روستاهای سپیدان برخلاف جوانان شهری که از دهها وصدها امکان گوناگون شهری برخودار هستند، از کمترین امکانات در این عرصه بی بهره بوده و برای گذران اوقات فراعت که درکنارعده اندکی که به سوی زمین های خاکی که تنها فضای ورزشی روستای مهیا برای آنان است راهی می شوند، بیشتر جوانان اوقات فراغت خود را به بطالت می گذرانند.این روزها ورزش بیضا مورد بی‌مهری و بی‌توجهی مسئولان قرار گرفته است و این درحالیست که بیشتر جمعیت این بخش از شهرستان سپیدان را جوانانی با استعدادهای ورزشی فوق‌العاده‌ تشکیل می دهد، ورزش بخش بیضا شرایط خوبی به سر نمی برد.

شهرت سپیدان، به آب و هوای چهار فصل و طبیعت زیبای آن است و کمتر کسی است که از پتانسل های فرهنگی، ورزشی این شهر مطلع نباشد.توجه به ورزش جوانان امری مهم و ضروری به حساب می آید چراکه توجه به ورزش جوانان و حضور گسترده جوانان در فعالیت های ورزشی سبب سلامت جامعه و ایجاد نشاط و امیدواری در جوانان خواهد شد، بنابراین لازم است تا مسئولین نگاه ویژه ای به این مقوله مهم داشته و با برنامه ریزی صحیح، مشکلات و معضلات ورزشی جوانان را برطرف کنند.

این روزها ورزش منطقه بیضا مورد بی‌مهری و بی‌توجهی مسئولان قرار گرفته است و این در حالیست که بیشتر جمعیت این منطقه از شهرستان سپیدان را جوانانی با استعدادهای ورزشی فوق‌العاده‌ تشکیل می دهد، ورزش منطقه بیضادر شرایط خوبی به سر نمی برد. کم توجهی مسئولین باعث دلسردی جوانان در زمینه ورزش شده می شود و این موضوع در طولانی مدت ضربه بزرگی به ورزش شهرستان می زند، جوانان ورزشکار بیضا از عدم توجه مسئولین به ورزش این بخش گله مند هستند چراکه با وجود نزدیکی بیضا به مرکز شهرستان و استان، چندین سال است که مسئولین به خود زحمت سفر به بیضا و مشاهده وضعیت امکانات ورزشی این شهرستان را نداده اند.

حال باید دید مسئولان استانی وشهرستانی برای این نقطه ورزش خیز وورزش دوست شهرستان چه برنامه هایی برای اینده دارند .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار