فرماندار:
سرپرست فرمانداری شوش با اشاره به مشکل تامین آب بیش از 26 هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان که تحت شبکه آبیاری دز قرار دارند، گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته مشکل تامین آب مورد نیاز کشاورزان مرتفع خواهد شد.
کد خبر: ۵۴۶۰۰۵
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۰ 31 December 2017

عدنان غزی" در نشست بررسی مشکلات کشاورزان شهرستان شوش که با محوریت تامین آب مورد نیاز کشاورزی با حضور مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری شمال خوزستان در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، اظهارکرد: با توجه به این‌که بخش کشاورزی یکی از مهمترین بخش‌های اقتصادی شهرستان را به خود اختصاص داده، نیاز است تا آب مورد نیاز جهت کشت محصولات فراهم شود.

وی افزود: نیاز است تا کشاورزان در زمینه مصرف آب، مدیریت و صرفه جویی لازم را داشته باشند.

غزی تصریح کرد: با توجه به کاهش نزولات آسمانی و کم آبی در این فصل از سال و با توجه به این‌که کشاورزان در حال گشت گندم هستند، نیاز است تا برنامه جامعی در این خصوص تدارک دیده شود.

سرپرست فرمانداری شوش گفت: نیاز است تا گشت‌های مشترکی از سوی شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری شمال خوزستان، جهاد کشاورزی و انجمن صنفی کشاورزان شهرستان به صورت مستمر انجام شود.

وی گفت: این گروه ضمن بازدید میدانی از زمین‌های کشاورزی، نقاط بحرانی که نیاز بیشتری به آب دارند را شناسایی و در اختیار شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری شمال خوزستان جهت تامین آب قرار دهند.

غزی، بر اطلاع رسانی به کشاورزان در خصوص صرفه جویی و مدیریت صحیح آب تاکید کرد.

وی با اشاره به برخی از مشکلات پیش آمده در زمینه انجام تسطیح اراضی کشاورزی طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری در شهرستان شوش اظهارکرد: کارگروهی متشکل از موسسه جهاد نصر و شبکه بهره‌برداری ناحیه شمال در جهت رفع این مشکل تشکیل شود.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: شوش ، کشاورزی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار