رئیس کمیسیون مالی و اقتصادی شورای شهر قزوین:
رئیس کمیسیون مالی و اقتصادی شورای اسلامی شهر قزوین گفت: أخذ عوارض پذیره ساختمان تحمیل کردن بار مالی بر دوش مردم است.
کد خبر: ۵۴۵۸۴۵
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۵ 31 December 2017

 به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، فرج‌اله فصیحی‌رامندی در جلسه شورای اسلامی شهر قزوین که در تالار اجتماعات این شورا برگزار شد، ضمن گرامیداشت حماسه 9 دی اظهار داشت: در این حماسه مردم نشان دادند که تا پای جان از نظام حمایت می‌کنند و فریب دشمنان اسلام را نخواهند خورد.

وی با اشاره به لایحه بهای خدمات توسعه و ارتقای سطح ایمنی شهروندان گفت: اعضای دوره چهارم شورا أخذ عوارض کسر و جرایم پارکینگ را تصویب کردند تا از این راهکار، برای رفاه شهروندان قزوینی پارکینگ ساخته شود که عملیاتی نشده است.

رئیس کمیسیون مالی و اقتصادی شورای اسلامی شهر قزوین اضافه کرد: گرفتن عوارض پذیره ساختمان تحمیل کردن بار مالی بر دوش مردم است که با این وضعیت اقتصادی به صلاح نیست تا برای درآمدزایی سازمان ترافیک شهرداری قزوین چنین عوارضی از شهروندان قزوینی أخذ شود.

فصیحی‌رامندی خاطرنشان کرد: در شورای اسلامی شهر قزوین مصوب شده عوارض کسر و جرایم پارکینگ در یک حساب جداگانه برای سازمان ترافیک و حمل و نقل شهرداری قزوین لحاظ شده و مشکل کمبود پارکینگ در سطح شهر برطرف شود.

مدیر اداره درآمد شهرداری قزوین در ادامه این جلسه با بیان اینکه عدد کمیسیون ماده 100 برای ساخت پارکینگ‌های عمومی بسیار ناچیز است، بیان کرد: اعضای دوره چهارم شورای اسلامی شهر قزوین هم از شهرداری برای افزایش آن لایحه درخواست کرده بودند که با عنوان کسر پارکینگ در تخلفات ساختمانی از مردم أخذ شود.

شیوا شهرام‌فر مطرح کرد: جرایم پارکینگ به قدری کم بود که مردم ترجیح می‌دادند به دلیل منفعت تخلف کرده و عوارض آن را بپردازند.

وی افزود: میزان مبلغ جریمه پارکینگ نسبت به گذشته اصلاح شد یعنی برای احداث پارکینگ 20 میلیونی مردم باید 10 تا 15 میلیون بپردازند در صورتی که در گذشته دو میلیون تومان بوده است.

مدیر اداره درآمد شهرداری قزوین با بیان اینکه عملکرد شهرداری قزوین در ساخت پارکینگ بیشتر از وظایفش بوده است، گفت: جدا کردن حساب‌های عوارض شهرداری نمی‌تواند مشکلی را برطرف کند به همین دلیل باید این لایحه بررسی بیشتری انجام شود تا پیشنهاد بهتری ارائه شود.

شهرام‌فر خاطرنشان کرد: همچنین پیشنهاد 2.5 درصد عوارض پذیره ساختمانی اگر همانند عوارض باغستان سنتی باشد، مشکلی از مشکلات شهرداری را برطرف نمی‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار