نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی با ابراز تاسف از اینکه مهاباد از نظر شاخص‌های توسعه ضعیف است گفت: علاوه بر آن متاسفانه بیمارستان مهاباد فرسوده است.
کد خبر: ۵۴۴۸۵۵
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۹ 28 December 2017

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، جلال محمودزاده بعد از ظهر امروز در مراسم کلنگ‌رنی بیمارستان 96 تختخوابی مهاباد که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد اظهار کرد: هم‎اکنون شهرستان مهاباد 100 هزار بیمه گزار دارد.
وی با ابراز تاسف از اینکه مهاباد از نظر شاخص‌های توسعه ضعیف است تصریح کرد: علاوه بر آن متاسفانه بیمارستان مهاباد فرسوده بوده و متوسط شاخص بهداشتی در مهاباد به ازای هر هزار نفر سه نفر است.
نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی گفت: علاوه بر آن روزانه به طور متوسط 800 نفر به دی‌کلینیک تامین اجتماعی مهاباد که تنها 12 تخت سرپایی دارد، مراجعه می‌کنند.
وی بیان کرد: از سوی دیگر اشتغال این شهرستان نیز در وضعیت بسیار نامطلوب قرار دارد که بنابر آمار موجود حداقل متوسط بیکاری در مهاباد 30 درصد عنوان شده است.
محمودزاده گفت: متاسفانه مهاباد با وجود هم مرز بودن با سه کشور از شاخص‌های مناسبی برخوردار نیست.
نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بنابراین نیاز مردم مهاباد به خدمات درمانی مناسب بسیار مبرم است و ساخت این بیمارستان در راستای خدمات‌دهی مناسب درمانی پزشکی بسیار حائز اهمیت است.
وی ادامه داد: متوسط شاخص بهداشتی در کشور به ازای هر هزار نفر پنج نفر، متوسط استانی دو و هشت دهم و متوسط شهرستان مهاباد به ازای هر هزار نفر سه نفر است.
نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: از لحاظ مراکز بهداشتی، متوسط کشور برای هر 10 هزار نفر 8 دهم و متوسط استان آذربایجان‌غربی نیم درصد است که این رقم از نامناسب بودن وضعیت بهداشتی این استان حکایت دارد.
وی همچنین گفت: متاسفانه حدود 45 سال از تاسیس بیمارستان 250 تختخوابی مهاباد می‌گذرد که بیمارستانی بسیار فرسوده است و براساس آمار شاخص اشتغال تخت‌های این بیمارستان بالای 80 درصد بوده که نشان از وخامت اوضاع تخت‌های این مرکز درمانی است.
محمودزاده یادآور شد: بسته بودن بازاچه ‌های مرزی در آذربایجان‌غربی از دیگر معضلاتی است که بر بیکاری جوانان این استان افزوده این در حالی است که این بازارچه‌ها نقش موثری را در اشتغال ایفا می‌کنند.
وی همچنین گفت: با وجود دستور اکید دولت و مجلس در خصوص بازگشایی بازارچه‌های مرزی تمرچین و سردشت، متاسفانه تاکنون اقدام موثری صورت نگرفته است.
نماینده مهاباد مهاباد در مجلس شورای اسلامی در بخش انتظارات مردم این منطقه از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: توسعه فنی و حرفه‌ای مهاباد، افزایش سهمیه بیمه شدگان کارگری، واگذاری ورزشگاه متروکه کارگران به اداره ورزش و جوانان و همچنین آزادسازی درآمدهای بلوکه شده شهرداری توسط تامین اجتماعی مهاباد از جمله درخواست‌های مردم و مسئولان این شهرستان از علی ربیعی است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار