در برنامه دوم پنج ساله
شهردار قزوین با اشاره به اینکه در شهرداری قزوین مدیریت درآمد وجود دارد اما مدیریت هزینه نیست، گفت: در برنامه دوم پنج ساله شهرداری قزوین تلاش شده تا هزینه‌های شهرداری مدیریت و نقش مسؤولان در این زمینه پررنگ‌تر شود.
کد خبر: ۵۴۴۱۵۹
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۹ 27 December 2017

 به گزارش تباناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، علی صفری در جلسه شورای اسلامی شهر قزوین که در تالار اجتماعات این شورا برگزار شد، با اشاره به برنامه پنج ساله شهرداری قزوین اظهار داشت: بخشی از این برنامه تصویب و برخی دیگر مجدد بازنگری شده و با اصلاح برخی موارد امشب به شورای اسلامی شهر قزوین تقدیم می‌شود.

وی ادامه داد: حمل و نقل، محله‌محوری، تاب‌آوری، توزیع متوازن خدمات و توجه به باغستان سنتی از مهم‌ترین شاخص‌های برنامه دوم پنج ساله شهرداری قزوین است.

شهردار قزوین بیان کرد: در چشم‌انداز نخست، قزوین به عنوان اقتصاد شکوفا، گردشگری کارآمد و مبتنی بر ظرفیت‌های فرهنگی با تکیه بر باغستان سنتی و احیای بازار سنتی شهر قزوین بوده که نقش کارآوری و کاربردی دارد.

صفری تصریح کرد: تقویت پارک ملی بوستان باراجین به ویژه زرشک و کامان در دستور کار برنامه دوم پنج ساله شهرداری قزوین است و تلاش شده در سیاست‌های راهبردی طی پایان این برنامه قزوین به مقصد گردشگری و زمینه مناسب برای سرمایه‌گذاری باشد.

این مسؤول عنوان کرد: در برنامه یاد شده در راستای برنامه‌ریزی برای برند قزوین که حفظ باغستان سنتی در حوزه ظرفیت‌های طبیعی شهر قزوین بوده، تلاش شده است.

شهردار قزوین با اشاره به اینکه در شهرداری قزوین مدیریت درآمد وجود دارد اما مدیریت هزینه نیست، مطرح کرد: در برنامه دوم پنج ساله شهرداری قزوین تلاش شده تا هزینه‌های شهرداری مدیریت و نقش مسؤولان در این زمینه پررنگ‌تر شود.

صفری انسان‌محوری، محله‌محوری، بانشاط بودن و ارتقای کیفیت سطح زندگی شهروندان قزوینی، ارتقای سطح فرهنگ شهروندی، حس تعلق و مشارکت در فرهنگ سلامت، تاب‌آوری شهر قزوین در برابر زلزله و تقویت معماری ایرانی و اسلامی را از دیگر شاخص‌های برنامه دوم پنج ساله شهرداری قزوین برشمرد.

وی یادآور شد: در چشم‌انداز سوم این برنامه، برنامه‌ریزی شده که همراه با شهروندان پرسشگر و حمل و نقل پاک و متوازن داشته باشیم.

شهردار قزوین خاطرنشان کرد: تلاش شده سیاست‌هایی در برنامه دوم پنج ساله شهرداری پیرامون زمینه ساماندهی ترافیک در هسته شهر قزوین و انرژی پاک، حضور مؤثر در سیاست‌های اجرایی در حمل و نقل در نظر گرفته شود.

صفری بیان کرد: بهره‌مندی از اتاق فکر مشورتی از دیگر سیاست‌های برنامه دوم پنج ساله شهرداری قزوین است تا از حضور نخبگان و متفکران استفاده شود.

این مسؤول گفت: سرآمد در زمینه‌های علمی و پژوهشی مبتنی بر فناوری برتر و برنامه‌ریزی در راستای تقویت زیرساخت‌های علمی در برنامه دوم پنج ساله شهرداری از جمله شاخص‌ها است.

شهردار قزوین اضافه کرد: امیدوارم با مشارکت شهروندان و همکاری شورای اسلامی شهر قزوین و همه دلسوزان تلاش کنیم تا برنامه دوم پنج ساله شهرداری قزوین به سمت اجرایی شدن حرکت کند.

صفری توضیح داد: شهرداری قزوین آمادگی دارد پیرامون جزییات و برنامه‌های اجرایی برنامه دوم پنج ساله شهرداری در کمیسیون‌های شورای اسلامی شهر قزوین مورد بررسی قرار گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین هم گفت: مقاوم‌سازی 500 هکتار بافت فرسوده شهر قزوین باید در دستور کار همه مسؤولان این شهر قرار گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار