با هدف جلب مشارکت دستگاه‌های مختلف شهرستان البرز
با هدف جلب مشارکت دستگاه‌های مختلف شهرستان البرز، همایش پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با حضور مسؤولان استانی و شهرستانی برگزار شد.
کد خبر: ۵۴۴۱۵۰
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۶ 27 December 2017

 به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، همایش پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در سالن اجتماعات شهید آوینی شهر الوند با حضور مسؤولان استانی و شهرستانی برگزار شد.

در این همایش که با هدف جلب مشارکت ادارات شهرستان در برنامه‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نوجوانان و جوانان برگزار شد، گروه نمایش باران نمایش «حرف آخرتو بزن» را با موضوع آشنایی با روش‌های انتقال ویروس ایدز اجرا کرد و قرار شد ادارات شهرستان در تأمین هزینه‌های اجرای نمایش در مدارس شهرستان البرز مشارکت داشته باشند.

علیرضا مهرعلیان مدیر شبکه بهداشت-درمان شهرستان البرز در این همایش ضمن تشکر از حضور مسؤولان استانی و شهرستانی در خصوص هدف از برگزاری این همایش و همچنین اهمیت توجه به آسیب‌های اجتماعی اظهار داشت: در راستای ارتقای سطح مهارت‌های زندگی نوجوانان و جوانان، به جای سخنرانی‌های معمول باید از طریق برنامه‌ها و فعالیت‌های هنری، مهارت‌های زندگی را به دانش‌آموزان انتقال داد.

حجت‌الاسلام طهماسبی امام جمعه شهر الوند هم در این همایش با تأکید بر اینکه آسیب‌های اجتماعی فقط به طلاق و اعتیاد خلاصه نمی‌شود، گفت: گام نخست حل مسئله شناخت دقیق ابعاد و مصادیق مختلف آسیب‌های اجتماعی است.

وی همچنین خواستار مشخص شدن تأثیر عدم توجه به باورهای دینی در افزایش آسیب‌های اجتماعی شد.

رضا عسگری فرماندار شهرستان البرز هم در این همایش ضمن گسترده خواندن ابعاد مختلف آسیب‌های اجتماعی خواستار مشارکت تمام ادارات شهرستان در اجرای برنامه‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی شد.

سیدسعید اسکویی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین هم در این همایش به تعریف اجتماع و آسیب‌های اجتماعی و مصادیق آن پرداخت و گفت: آسیب‌های اجتماعی در جامعه قابل اندازه‌گیری است و ما می‌توانیم با استفاده از نتایج این اندازه‌گیری متوجه شویم که آیا جامعه بیمار است یا خیر پس همانطور که افراد بیمار می‌شوند جامعه هم ممکن است دچار بیماری شود که برای درمان آن نیاز به برنامه‌ریزی و مشارکت تمام بخش‌های جامعه است.

وی آموزش مهارت‌های زندگی و اجتماعی را مهم‌ترین عامل پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد.

صفاپور دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان هم در پایان و بعد از اجرای نمایش در خصوص ابعاد مختلف آسیب‌های اجتماعی مطالبی بیان کرد و ضمن اشاره به مجاورت ایران با محل تولید مواد مخدر به عوارض و خطرات داروهای روانگردان و تأثیر آن بر سلامت جامعه پرداخت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار